Jump to content

Baser og ringer eller alt i ett løsning.


Rambol72

Recommended Posts

Hei.

Som dere sikkert skjønner er jeg på ukjent territorium nå. Har en Tikka T3 med GRS links som jeg lurer på om jeg skal kjøpe en Zeiss Victory HT 3-12x56 til.

Ser at det er flere som anbefaler Optilock montasjer til dette. Har nå sjekket litt og ser da at det er to løsninger på dette, enten base og ringer eller alt i ett løsning, altså at ringene sitter i basen om dere skjønner hva jeg mener.

Er det noen fordeler/ulemper med de ulike løsningene?

Er det noen som vet hvilken høyde de ulike montasjene må ha for at det skal være en liten klaring mot løpet?

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

Bjørn Olav.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ringmontasjene er lettere og ser bedre ut. De leveres imidlertid bare I en høyde (LO). Den mener jeg kan bli litt knapp for et sikte med 56 mm objektiv.

De todelete montasjene fås I flere høyder og her er LO litt høyere og muligens høy nok til nevnte sikte.

Ta en titt på denne lenken.

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=135756

 

Edit: PS Slike montasjer er rett som det er å se til slags på Finn for det halve av nypris.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Takker for oppdateringer. Etter det jeg da kan skjønne og har lest meg frem til er at ringmontasje passer til en ytre diameter på objektiv max 60mm. Zeiss victory ht 3-12x56 har ytre mål på objektivet på 62 mm, så jeg må da gå for todelt montasje. Ser da ut til at jeg kan klare meg med LO ringer, kan noen bekrefte/avkrefte dette?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...