Jump to content

Valg av Mag 2 våpen. Blackhawk vs Redhawk


Rausheim

Hvilken revolver?  

14 members have voted

  1. 1. Hvilken revolver?

    • Blackhawk
      2
    • Redhawk
      10
    • Annet (Spesifiser)
      3


Recommended Posts

Har to revolvere for hånden som jeg planlegger å handle ved neste lønning. Men er så i tvil om hvilken. Hvilken er best til konkurranseskyting alà Mag 2?

 

Våpen 1: Ruger New model Super blackhawk 7.5" løp 44. Mag.

 

Våpen 2: Ruger Redhawk 6" løp 44. Mag.

 

Blackhawk'en har vel seriøst et av de beste single-action avtrekkene jeg har prøvd. Den har også langt løp, men må nok handle meg et annet grep for jeg prøvde en gang en i 5.5" med ekstra kraftig ammo som rett og slett gjorde vondt og selv om løpet er lenger, så er det vel litt rekyl allikevel. Eneste fordelen jeg kan komme på med Redhawk'en er at det er double-action, men originalt var dette hardt så må nok regne på en lapp eller to ekstra for å fikse. Har skutt masse i Magnum 1, men med pistol så er dette med single-action vs double-action har aldri vært en problemstilling. Har jeg tid nok til å spenne hanen i løypa?

 

Blackhawk'en kan jeg få for 4K mens Redhawk'en var 5-6K. Begge er strøkne. Noe annet som kan anbefales eller er en av disse dugans?

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt ville en Smith vært førstevalget, men har budsjett på 5-6K. Kanskje strekkes til 7K, men har luksusavgiften på bilene den måneden :roll: . Når det gjelder Redhawken så var avtrekket jeg prøvde som du sier, helt grusomt.

 

Om noen kunne svart meg helt ærlig åssen Blackhawken er å skyte med om man har på Hogue-grep og er rett over faktorkravet, hadde det hjulpet mye.

Link to comment
Share on other sites

Med Hogue-grepet er Blackhawken heilt grusom. Kjernelinja blir endå høgre og grepet er direkte vondt. Med originalgrepet er den ein fornøyelse å skyte med, men du vil tape mykje tid på å ta nytt grep for kvart skot. Blackhawken er fin, men den er ikkje noko ideelt felt-våpen.

Link to comment
Share on other sites

Fjærsett fra Woff til Ruger koster noen hundrelapper, er veldig lett å bytte, og gjør underverker med DA avtrekket.

 

Jeg ville vurdert Redhawken fordi den har sylinder som svinger ut, da er det mindre stress å lade/tømme i feltløypen.

Desom du går for en Blackhawk med nydelig avtrekk, Sjekk om det er under 1360 gram før du kjøper....

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket på Redhawk kan med enkle grep gjøres betydelig bedre. Synes det er en smule overdreven at det skal være så forferdelig vanskelig å få til avtrekk på Rugere.

Jeg har flere Rugere deribland en Gp100 og den er det rett og slett et meget godt avtrekk på. Fjærsett og noen gode polersteiner, så er du langt på vei på egen hånd.

Men blackhawk er stilig da :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt både wolff fjærsett og klipt org.fjær i min RH. DA avtrekket ble greit, men SA fungerte ikke lengre. Hanen traff DA hakket. Så måtte bruke hel org.fjær.

 

Har skutt både BH, SBH og SBH bisley hunter med org. skjefter og ingen problemer med rekyl og komfort.

 

Kan anbefale Pachmayr skjefter til RH. Hogue var grusomt på min.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har en følelse av at veldig mange putter inn de 2 letteste fjærene med en gang, og det trenger nødvendigvis ikke bli så bra.

Revolveravtrekk skal viktigst av alt være jevnt hele veien igjennom. Da må man av og til mikse og trikse litt med forskjellige fjærer før man finner riktig medisin.

Alle elsker S&W 629 men personlig så synes jeg RH er et mye penere våpen og SBH er etter min mening den kuleste revolveren på markedet, pris tatt i betraktning. Det er bare noe tiltrekkende med den ærlige upolerte råskapen i disse to revolverene.

Så selv om det kanskje ikke hjelper Ts så mye, så kan jo dette etter min mening ikke ende galt uansett :D

Det eneste lille minuset er jo som nevnt tidligere at det tar litt mer tid å tømme SBH i løypa. Men da får resten for f... bare vente!

Link to comment
Share on other sites

Er ingen veldig ivrig Magnum skytter men har våpen til klassene, i Mag2 brukte jeg før en Blackhawk, avtrekk og sikter er ok, revolvern er ganske lett, og jeg savner litt vekt forover, i tillegg er grepet en utfordring, med orginalgrepet måtte jeg feste nytt grep mellom hvert skudd, med hogue grepet var dette noe bedre, men det ble noe sår i finga også da.

Nå bruker jeg en Super Redhawk 7,5". Da avtrekket er ikke på nivå med noen tuna smith, men det er ganske ok. Vekta i denne er også fint balansert i min hånd og tamer grepet gjør revolvern veldig behagelig å skyte med, føler SRHn har funnet sin plass i skapet, og den blir nok der lenge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...