Jump to content

Dette bruker jeg på reven


Peter

Recommended Posts

Mikkelrev- Hva med 30grs berger? Har fått en jeg kjenner til å lade for meg og har skutt 1 rev med den hittil. Det er riktignok litt tynt til å kunne si noe særlig men pelsen på den ble hvertfall fin. Kulepenn hull inn, og det går jo fint ann å sy med et par sting uten at det synes. Ikke noe utgangshull selv om kula ikke traff bein.God skuddvirkning også. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

mikkelrev- Har skutt noen rever (8 stk) med 35 grs v-max. Farta ligger på 1070m/s. Har ikke gjennomskudd så lenge du treffer "normalt". Sneiet ryggen på en, og da ble det ille. Revene har blitt skutt på avstander fra 50-110 m. Har ikke prøvd Berger, da 35 grs v-max funker fortreffelig. Dette er .222 rem.

Link to comment
Share on other sites

bruker en ombygd tikka 595 i 243 win med en zeiss conquest 4,5-14x50 med 65 grs v-max kule. ikke fått kronografert den siden alpha'en er litt rar. samlingene på 3-skuddsseriene lå på 7-10 mm på 120 meter da jeg testa i helga. skutt noen rev og kråker med denne. ikke gjennomskudd på reven, men med kråkene går det ikke like bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Tar opp igjen dette emnet.

 

Jeg er på jakt etter fabrikkammo i .30-06 som er ladd med en typisk varmintkule.

Har søkt en del kvelder her på forumet og finner masse tips til valg av kule om en skal lade selv, men altså lite om ferdigrulla ammunisjon.

Jeg har sett på Norma sin Nosler Ballistic Tip 150gr, men så ser jeg at Nosler kula leveres i flere versjoner:

Spørs vel litt hvilken Ballistic Tip det gjelder. Du har BT Hunting og BT Varmint. Førstnevnte er beregnet for hjort og antiloper. Varmintern derimot er laget for å mer eller mindre revne fullstendig.

 

http://www.nosler.com/ballistictiphunting.htm

 

http://www.nosler.com/ballistictipvarmint.htm

Noen som vet hvilken av kulene Norma har ladet sin Nosler BST med? Og har er det noen som har flere tips til type "varmint" fabrikkammo i .30-06?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...