Jump to content

Sig Sauer x-series: Allround vs. Supermatch


krish

Hvilke ville du kjøpt?  

28 members have voted

  1. 1. Hvilke ville du kjøpt?

    • Sig Sauer x-series X5 Allround
      6
    • Sig Sauer x-series X5 Supermatch
      22


Recommended Posts

Sitter å vurderer hvilke 9mm jeg skal kjøpe til feltskyting. Ønsker (mest sannsynlig) å kjøpe en av modellene over, men er litt usikker hvilke. Har lest mye om disse her på forumet, og det er selvsakt to meget gode pistoler! Har testet Supermatch på bane, og holdt Allround i butikk. Avtrekket på Allround virker meget bra (selv om det ikke kan justeres). Jeg syntes at priser for Supermatch er høy, men kan antageligvis svelge den kamelen. :roll:

 

Allround:

- 8.000kr rimeligere

- DA/SA - kan brukes i dynamisk production (jeg ønsker å teste ut dynamisk til våren og har ingen erfaring her)

 

Supermatch:

- har "alt" (justerbart avtrekk, bedre grep(?), magwell, etc.)

 

Håper på noen gode innspill. :)

Link to comment
Share on other sites

Til felt så rent SA avtrekk uten tvil. Om du går for Classic, Match eller Supermatch blir vel mer enn smakssak. Hvis du skal ha den utelukkende som feltracer bør du også vurdere 6" kontra 5". Inget must, men bør vurderes. Man kan hevde seg med Allround også, men hadde jeg fått velge fritt hadde det blitt Supermatch hver eneste gang. Hvis prisen faktisk har betydning så er Allround en flott pistol, og selvsagt hvis du skal skyte Production med den også. Jeg gjorde akkurat det samme selv en periode, men kom frem til at en pistol til hvert bruk var veien å gå for meg. Hvis du skal teste dynamisk etterhvert så kan det også gjøres med en 5" Supermatch i Standard divisjon (eller tilogmed til nød en 6" i Open).

Link to comment
Share on other sites

Har selv en supermatch, alt ved pistolen er helt topp i mine øyne, har også skutt noen skudd med allround, fantastisk flott 9mm det og, men det justerbare SA avtrekket var avgjørende for meg, men jeg skyter jo bare felt da. Husk at du betaler en del lapper ekstra for kosmetiske ting på supermatchen kontra en standard x five, men den rette avtrekkern er fin da :lol:

Link to comment
Share on other sites

Allround og Supermatch er vel strengt tatt ganske forskjellig, og ikke helt sammenlignbare. At noen skyter bra med det ene eller andre er ikke nødvendigvis et tegn på at noe er bedre enn noe annet. Sig P226 er i utgangspunktet et masseprodusert tjenestevåpen og har sine variasjoner mht avtrekk og tilpasning. X-serien er laget med bedre toleranser og bedre avtrekk, men allround har fremdeles utgangspunkt i DA/SA tjenestevåpenet P226, men om Supermatch er verdt prisforskjellen kan man vel diskutere..

 

Her er min Supermatch open med C-more RTS... (Ble litt nettere , i den grad man kan snakke om nett når det gjelder Sig )

 

0pIs1Yk.jpg

 

*Edit, jeg fikset linken din, aps

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...