Jump to content

Stolsekk Classic Exclusive?


seawolf

Recommended Posts

Litt feil å svare såpass direkte kanskje. Siden jeg er vel bransje tilknyttet. Si det gjerne sånn at jeg er "utstyrtester" for en kjent butikk hvor jeg jobber.. Har hatt denne ett år nå, og må si meg veldig fornøyd med passformen og generelle egenskaper. Negativt først? Kan være en tanke høy som posteringsekk med rifle hvis du ønsker knærna som anlegg. Den er ikke "lydløs". Tja... Det er vel det jeg kan komme på..

 

Positive derimot, romslig hovedrom med stor åpning, meget behagelig å bære. Spesielt siden du slipper skranglete rør og ramme. Har mulighet for å putte kolben på børsa i sidelommmen og stroppe fast fortre/pipe oppe ved setet. Kall det enkel riflesekk. Behagelig sittepute som faktisk kan sittes på i normal stilling over lengre tid. Jeg kan skyte med sekken på ryggen uten at reimene er nevneverdig i veien. Solid konstruert. Stabil i det meste av terreng siden bunnplaten bærer vekta. Bunnen er også " kalosjer" slikt at snø og vann ikke gir fukt i sekkens inventar.

 

Tåplig å si at dette er objektivt, da sekken fortsatt er i mitt eie og bruk. Hvor den er i flittig bruk på all slags jakt. Den dagen den er utslitt langt frem i tid, håper jeg at jeg vil kunne få kjøpt en ny et sted. For meg og fler av mine venner er dette en vinner.

Link to comment
Share on other sites

Ehh. Har ikke badevekt, men gammeldags vippevekt sier ca 2,8 kg hvis jeg bruker den rett. La meg si det sånn, henger den på lillefingeren kan jeg løfte fingeren opp og ned.

Håper det er noe til hjelp. Får plass til feltslaktet rådyrbukk i hovedrommet. Dvs lår, bog,fileet og skrog oppdelt og pakket.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja da.

Fikk ikke brukt den så mye i fjor høst, men det ble noen turer i hjortelia.

Grei og enkel sekk, men et ankepunkt er at sitttehøyden gjør at en ikke får bruke støtte på knærne når en skal skyte.

Det løses med en skytestokk (monopod) som uansett er med på jakt.

Så alt i alt er jeg godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

...men et ankepunkt er at sitttehøyden gjør at en ikke får bruke støtte på knærne når en skal skyte...

 

 

Det er et generelt problem med stolsekker dette. Enten er de så lave at de er vonde å sitte på, men kan være greie å skyte fra, eller så er de høye nok til at en sitter greit, men da er de leie å skyte fra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...