Jump to content

Tips til ammunisjon på rifle 308


sigvald

Recommended Posts

en gode kule til rev som jeg har hørt om (jakter ikke rev så har ikke så mye erfaring) er v-max. om di er presise ut til 400m avhenger vel av våpen og personen bak :lol: men har du tenkt å skyte rev på 400m eller bare leter etter en god rev-kule og ei som går pressist til langdistanse skyting? husk at en rev på 400m blir ganske liten og jeg anbefaler ikke å skyte på den PGA. høyere risiko til å skadeskyte samme hva slags kaliber/kule man bruker. :winke1:

 

MVH Mikael

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det lades V-max i 308 fra fabrikk. Finnes en del lignende kuler, men om de er å få ferdigrullet aner jeg ikke. Du kan jo google "sierra varminter .308" og se hva du finner.

Og så er det vel slik at slike kuler trenger litt fart for å ekspandere, kan være lurt å sjekke dette på avstanden du tenker å skyte på.

Link to comment
Share on other sites

For lange hold, hadde jeg nok brukt Hornady A-Max, men usikker på tilgangen til den fabrikkammoen her på berget.

Til mer "normale" jakthold på rev, så kan nok 308 Winchester Nosler Varmageddon 110gr FB Tipped fra Jaktdepotet være bra saker, men ikke tenk så mye på å ta vare på pelsen etterpå :)

Norma Nosler Ballistic Tip fungerer også bra, men ikke så eksplosivt som Varmageddon gjør, men pelsen får likevel et stooort hull.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...