Jump to content

Verdivurdering?


Elano55

Recommended Posts

Hei,

 

Kan noen av dere med riktig ekspertise her inne si meg hva jeg kan forvente å få igjen for en:

 

Tikka M 658 i kaliber 338WM

Original trestokk med A-Tec demper, løp ikke kappet, bare gjenget.

Børsa har gått et sted mellom 3-400 skudd totalt.

 

På børsa sitter det også en Meopta meostar R1 3-10 x 50

 

Hva er riktig pris?

 

 

Mvh/

Eivind.

Link to comment
Share on other sites

"riktig pris" er det markedet er villig til å betale. Å sette en "utropspris" er en annen sak. Her må du vurdere om du vill ha et raskt salg (lavere pris) eller om du vil vente på den ene som har de "riktige" preferanser for denne børsa/kaliber (noe høyere pris9.

 

Jeg ville vel tenkt som så som en gylden middelvei. Hvis børsa er pen og uskadd 60 - 70 % av nypris. Tikka 658 er en kurant børse, men jeg formoder at 338 WM ikke er det mest kurante kaliber så du kanskje belage deg å vente litt før du finner en kjøper. Kikkerten er en god alrounder, men du får sjelden fult betalt så lenge du selge det som en samlet pakke. Arbeid som er gjort gir sjelden noe tilleggsverdi (av og til motsatt). Mitt regnestykke som kjøper ville sett slik ut: 60% av nypris for børsa/kikkert. Montasje og demper blir desverre ofte bare "give away". Som selger ville jeg lagt meg på tilsvarende 70% så har du litt å gå på ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...