Jump to content

Verdi av LH-rigget 200STR?


Barks

Recommended Posts

Jeg trenger litt innspill på "rett" salgsverdi av en rifle jeg har liggende. Skal legge den ut på salgsforumet, men er svært usikker på hva som er en fornuftig pris på noe slikt.

 

Det er en 200STR med lang pipe (mener det er 74cm, men kan være 70cm, skal få målt). Kaliber er 6,5x55 og pipen har gått max 1000 skudd, mener det er noe mindre. Det er montert picatinny-skinne med 20moa tilt, pipen er gjenget, og det medfølger en Vector Maskin rekylbrems. Ett 5sk magasin. Riflen er uten stokk, men kan droppes rett ned i f.eks. en GRS eller KKC om man vil ha noe ganske vanlig, eller SSG, GRS Bolthorn eller en annen litt mer eksotisk stokk om man ønsker det. Skinne-montering og gjenging er bestilt utført av en velansett kammerbruker (ikke meg) og bør således være utført av noen med peiling.

 

Så altså: Hva bør man kunne få for en slik?

Link to comment
Share on other sites

6000 for kassa komplett (ca pris for en ny kasse er vel 7000? ), max 2000 for løpet (Brukte løp er brukt, nye løp koster under 4000 i dag) vet ikke hva skinna koster å få montert, vet heller ikke hva rekylbremsen koster, men et råtipp er at får du 10K for det der bør du vel være happy?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Har innsett to ting av denne tråden.

 

1. Han som solgte meg STR'en gjorde en god deal. Jeg betalte noe over 10k. Greit nok, så lærte jeg det.

 

2. Om jeg bør være fornøyd med 8k blir jeg nok like fornøyd med å la den stå i skapet og etterhvert skaffe en stokk, i tilfelle jeg engang får lyst å skyte laaangt / mer enn jeg gjør med jaktriflen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Om det er verdt mer enn 8-10K kan sikkert diskuteres.

Sikkert. Jeg anser at de som har svart her sikkert vet bedre enn meg. Konkluderer med at verdien sannsynligvis ikke synker en krone mer av å stå i skapet noen år til. Da får den heller bli stående der i påvente av at jeg eventuelt får lyst til å bruke den til noe :)

Link to comment
Share on other sites

Bruk den til noe fornuftig selv. Da får du mest glede av verdien i den. De eneste STRene som selges til "nypris" brukt, er de som er ferdig oppsatt til DFS programmer.

 

Jeg har og kommer aldri til å skjønne hvorfor noen kjøper en konkurransebrukt STR til ny pris minus løp. Det er kanskje litt for mange foreldre som skal spare et par tre tusenlapper på våpen til sin nybakte DFSrekrutt, uten å vite noe om hva de egentlig kjøper :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bruk den til noe fornuftig selv. Da får du mest glede av verdien i den.

Jeg kommer nok til å gjøre det. På et eller annet tidspunkt får jeg igjen mer tid til å skyte, og da er den jo kjekk å ha. I mellomtiden får jeg følge tipset til flere her, og holde utkikk etter en passende stokk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å spore helt av, men er i samme situasjon. Har en svært lite brukt STR200 i links (100-200 skudd).

Har orginal stokken og alt som fulgte med når den ble kjøpt ny inkl 5 magasiner mener jeg. Det står nå på en MCmillan SSG stokk og det er montert USO skinne samt 500g avtrekk. Er gjenget og det følger med Hausken demper. Hva kan man ca. vente for noe slikt ?

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg svarte en pris på strakhand og siden jeg hadde tid til å se på prislista i dag så har jeg gjort en liten vurdering av hva dette kan være verdt.

 

Her er prislista så kan folk sjekke selv om de vil.

http://www.landro.no/Vaapendeler/Sauer-200-STR-deler

 

I følge prislista fra landrø:

sluttstykke ca 2400

låskasse ca 3300

div deler (skruer mm) til låskassa for å få den komplett ca 500

avtrekk ca 2400

løp 3800 nytt, (brukt løp er verdt max en tusenlapp eller to).

Magasin ca 400

 

 

nypris for dette er vel ca 12400 pluss skinna og vektorbremsen. La oss si de koster ca 3000 ferdig montert tilsammen (bare et råtipp) å totaltppris for dette er 15400 NYTT.

Altså vil reell salgspris(slik jeg ser det) bli noe mellom 50 og 75% av nypris for dette , altså noe mellom 7500 og 10 000,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...