Jump to content

8x57IS & Woodleigh Kuler


Bluto

Recommended Posts

Hei, jeg klarer ikke å finne lade-data med Norma hylser og Woodleigh Weldcore RNSN 196gr.

Men har fått forklart/lest meg frem til at jeg kan bruke lade-data for Norma Oryx 196gr. Burde dette gå greit eller er jeg helt på vidda nå?

Jeg må også finne ut av lengden (C.O.L)

Håper på å bruke Norma 203-B Max 49,4

Min 47,0

 

Har noen lade-data de vil dele med meg?

Link to comment
Share on other sites

ALDRI BRUK LADEDATA FRA ANDRE UKRITISKT :evil: DET SOM ER TRYGT I ET VÅPEN ER POTENSIEL BOMBE I ET ANNET :evil:

 

Men ta utganspunkt i ladedata med Oryxen og start med start ladningen til NORMA. SÅ finner du ut hva du kan bruke i ditt våpen. Om du prioriterer hastighet eller presisjon. Selv velger jeg heller presisjon fremfor noen ekstra M/S.

Link to comment
Share on other sites

Litt fra Woodleigh sine hjemmesider:

 

"As a general rule Woodleigh RN and PP bullets generate similar pressures to conventionally constructed soft nose bullets. You can use published data from other bullet and powder manufacturers. For safety, reduce by 5% and work up. Ensure that the case neck has a good grip on the bullet"

 

http://www.woodleighbullets.com.au/info ... ading-tips" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Ifølge boken til Woodleigh kan du lade denne kula med maks 49 grs 203-B, fart 2555 fps. Startladning på 47 grs 203-B, fart 2460 fps. Jeg ville ikke beveget meg utover maksladning uten å være temmelig sikker på hva jeg holdt på med.

 

Det står dessverre ikke noe om COL i ladeboken til Woodleigh, de antar nok at vi bør finne ut av det selv :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...