Jump to content

Meopta, Opticron og Zeiss i 8x32


44two

Recommended Posts

Meopta Meopro HD 8x32, 598g, synsfelt 138m/1000m, garanti 10 år, pris 5540,-

Opticron Countryman BGA HD 8x32, 614g, synsfelt 140m/1000m, garanti 30 år, pris 5895,-

Zeiss Conquest HD 8x32, 630g, synsfelt 140m/1000m, garanti 10 år, pris 5199,-

 

Det synest som at det er lite som skil desse kikkertane. Sjølv har eg berre sett gjennom Zeissen.

 

Synspunkt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke titta gjennom Zeiss håndkikkerter på ei stund, men til gjengjeld har jeg en Opticron HR WP 8x42. Jeg synes den har veldig god ytelse ift. pris, noe også flere tester bekrefter. Skytekompiser og kolleger som har lånt den også. Den sies å være 10-tusenkroners optikk i en firetusenkroners kikkert.

 

Håndkikkert fra Meopta har jeg ikke sett i som jeg kan huske, men jeg har to kikkertsikter som begge gir mye optikk for pengene. Spotteskopene fra Meopta synes jeg legger seg på hylla under Swarovski, men det gjør jo prisen også.

 

Anbefalingen er vel å forsåke å finne en butikk med godt utvalg, låne dem med ut på utsiden, kikke i dem selv, og se hva du liker. Se spesielt etter om du ser forskjell på dem i ytterkanten av synsfeltet.

Link to comment
Share on other sites

No har eg ikkje sett i korkje Meoptaen eller Opticronen du nemner,men eg har samanlikna denne Zeissen med langt dyrare optikk og ut av det eg har sett så er etter mi meining Zeiss Conquest 8x32 HD noko av det beste kikkertkjøp ein kan gjere for pengane.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sammenligna conquest hdn min med swaro el, riktignok en med avstandsmåler, men kan trygt si at jeg ikke selger hdn. Av de tre trådstarter nevner, blir det zeiss, en nobrainer etter min mening. Diverse kikkerttester i inn og utland underbygger min påstand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...