Jump to content

Tips til fjerning av "prikker" på Beretta


anst87

Recommended Posts

Hei,

 

Kjøpte meg i vår en Beretta 682 Gold E hagle.

Den har noen prikker på låsekassen som jeg trenger tips til å fjerne da jeg synes det skjemmer en ellers så flott hagle.

Forrige eier mente at det var fordi man hadde lagt ned våpenet mens det var varmt, slik at deler av stoffet hadde smeltet og satt seg fast..

Jeg er usikker og vil nødig "prøve" noe som kan gjøre det verre..

 

Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre?

Eventuelt bare å levere til en børsemaker?

 

DSCF0710_zpsm4gxiowm.jpg

DSCF0709_zpspomphgvy.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er redd for å ødelegge noe så er det jo bare å begynne pent med fille og olje eller solvent og så jobbe deg oppover derfra hvis det ikke vil vekk. Skuresvamp fra Kiwi med olje på pleier å være mitt neste steg hvis ikke fille funker. Bare ikke bruk smergelpapir eller negerkuse så skal det litt til å "ødelegge" våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Når f.eks. rusten skyter gjennom krombelegg, så har jeg tatt aluminiumsfolie og krøllet til en ball. Man får en slags slipekloss som er relativt skånsom. Litt olje, så er den enda mer skånsom. Tar litt tid, men har ikke klart å matte overflaten med dette. Kan hende du kan brøke en føner/varmepistol og tørkepapir. Bare vær nøye med å få vekk alt mens det er varmt, for når det størkner igjen blir det nesten som pulverlakk :trist:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...