Jump to content

S&W mod 59 9mm


OlavM

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en Smith mod 59, det er den første amerikanske highcap pistolen som kom på markedet og den er generelt godt laget, og den har aluminiumsramme. Pistolen er vel litt større enn en Glock 19 og veier ca 870g. Den har for meg et godt grep og et helt overraskende bra avtrekk, men så var det presisjonen..Pistolen har løpsbushing, og tilpasning mellom løp og bushing samt bushing/sleide er i rommeste laget for å si det slik og er vel mye av grunnen til den dårlige presisjonen. Har lett opp og ned på nett etter bushing til denne pistolen men finner ikke noe som passer. Bushing til 5900 serien passer ikke. Er det noen som vet om en link som kan hjelpe meg i mål? Pistolen blir jo bare mer og mer sjarmerende jo mer jeg holder den, men greit å treffe noe mindre enn ei bøtte på 20m hold også.

Link to comment
Share on other sites

Eneste måten å få god presisjon i denne i gamledager var å sette inn et BarSto løp. Disse lages ikke lenger.

 

Siden denne pistolen er for kort til å være lovlig i Danmark har Huntershouse lange løp som jeg tror er lagd av Schultz&Larsen.

 

Hvis du skulle kjøpe den har jeg et originalt S&W sikte med høyde og sidestilling liggende et eller annet sted. Det er dropin på sleden og bruker originalt korn. Altså meget lavt og kompakt.

Link to comment
Share on other sites

Bilde av den skjønne..

 

SampW%20mod%2059%20006_zpszkyub9kk.jpg

 

Dette er et "low cost" prosjekt, så hadde bare håpet å finne bushing.. Men HH skal sjekkes ut og børsemakeren skal kontaktes, mulig det finnes billige triks for å få den opp å gå, forventer ikke et matchvåpen, men noe ala Glockpresisjon.

Løp og bushing

 

SampW%20mod%2059%20004_zpsbjfq3rb4.jpg

Link to comment
Share on other sites

En smed med litt talent burde kunne ta originalbushingen, legge på litt sveis og bore/file til mindre toleranser?

 

En annen løsning er å gjøre som på HK USP Expert/Elite; dreie et spor i i den delen av løpet som er inni bushingen når sleiden er i fremre stilling. Løsningen er blitt mobbet, men fungerer glitrende. Jeg skjøt sikkert 10K skudd med min Expert, byttet o-ring en gang, mest for å ha gjort det:

15-2-HK-1_3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...