Jump to content

Lydløs jaktbukse?


KydeX

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg oppdaget at Norrøna Finnskogen buksa mi har revna i skrittet. Jeg regner med at jeg får fiksa det på garantien, men ikke før jeg skal på hjortejakt. Så jeg trenger tips til noe jeg kan kjøpe i mellomtiden. Den trenger ikke Goretex eller lignende, men må være rimelig lydløs. Gjerne fra noen av sportskjedene da jeg helst skulle hatt tak i før helga.

Link to comment
Share on other sites

TS. Kniper det, så kan du jo bruke er gammel "ola bukse". Det har jeg gjordt mange ganger lokalt, også etter at jeg hadde 7 - 8 andre jaktbukser.

 

Ellers har Magasinet, rimlige bukser uten membran. Jeg har en dress fra dem, som jeg kjøpte for ca 1000 - 1200 kr., for ca. 3 år siden. Buksa er vel halve prisen.

 

Men kjøp heller buksene et nummer for store, så unngår du problemt du nå har. :)

Link to comment
Share on other sites

Om du har mulighet til å bruke olabukse denne gangen, og vente litt på postgang:

 

Firstlite Kanab 2.0 bukse i rip-stop merinoull fra Firstlite i USA.

 

Jagdhund Alpin 3 fra Interjakt på Bjørkelangen.

 

Begge er laget i ull, er temmelig slitesterke, og holder en varm og tørr i det meste av jaktvær!

 

Virker som stadig fler er lei klamme G-T klær og vil ha naturprodukter igjen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha ull anbefaler jeg de gamle svenske uniformsbuksene en får kjøpt på diverse "overskuddslager" butikker. Billige, slitesterke og meget behagelige. Jeg har brukt disse buksene I mange år når og er veldig godt fornøyd. Tett og mykt ullstoff som er slitesterkt og helt lydsløst. Fin grågrønn garge også som er mindre synlig enn den vanlige mørkegrønne jaktfargen mange broker som ser her svart ut på litt avstand I skogen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

kjøpte faktisk biltema jaktdress(den tynne versjonen) til slikk og ingenting. grunnen er at den er tynn som pysj og helt lydløs. buksa har bare hull der det er lommer. bruker den utenpå noe annet hvis det er litt kaldt. jakka har myggnett man kan ta på foran hetta, som også er super på revejakt når mygg og knott er hissig.

 

utmerket til sniking.

 

+helt lydløst, luftig, comfy, ninjafaktor, kan bruke hva som helst under og billig

- ingen fullverdig jaktdress, hull der bukselomma er(beregnet til å ha over annen bukse)

 

har aldri vært fan av dyre goretex dresser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...