Jump to content

Kan nesten ikke vente.


Wildbeard

Recommended Posts

Som mitt førstegangsvåpen har jeg nå bestilt meg en Blaser R8 Proffessional Success :roll: Brun/Lær med ic-sluttstykke. Zeiss Victory Varipoint 2.5-10x50ic. Kjøpte liksågreit med 2 stk løp og Blaserkofferten når pengeboka først var åpnet. 30-06 og 223.

 

Kikkerten jeg har bestilt tenker jeg å bruke på 30-06, men hva kan anbefales til 223?

 

Setter pris på noen pekepinner ettersom jeg er relativt fersk på området :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bruken vil bli de jaktformer du nevner.

 

X15 vil fungere optimalt?

Har man godt anlegg syns jeg x15 fungerer greit mot stasjonære mål. Kunne sikkert hatt enda mer, men man må jo i grunn alltid gjøre kompromisser med valg av sikter.

 

Mitt mål var å finne ett relativt lett sikte med akseptabel forstørrelse. Man skal jo bære børsa i tillegg. Hadde også lyst på ett ballistisk tårn å leke med.

Link to comment
Share on other sites

Å skyte en rev på 300 meter med x10 forstørrelse bør være den minste kunst. Om du ikke treffer, er det ikke utstyret sin feil.

 

Å skyte en ADHD rev på 300m med 223 eller 30-06 med treff i vital sone uten å bedrive dyreplageri etter norsk lov er å strekke det ganske langt.. Det er her 22-250 og 22swift kommer inn i bildet + minimum 12x kikkert, avstandsmåler, rifle med garantert kaldskuddsegenskaper og mye trening.

 

Hvem greier å sette 5 skudd innenfor 10cm på 300m med 30min og stillingsskifte mellom hvert skudd? Jeg har sett noen få og de har trent MYE. Det er dette du kaller den minste kunst..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...