Jump to content

Ammo og avtrekk CZ 452 varmint 22lr


whiteonyx686

Recommended Posts

Hei folkens!

Det er vel en drøss her inne som har CZ å kan svare på mine spørsmål :)

 

Har akkurat kjøp en 452 varmint brukt, meget pent brukt for å si det sånn! Børsa er en drøm, går utrolig fint å gir pene samlinger.

Jeg synes avtrekket er litt hakkete og hardt, å skulle gjerne ønske det var mye mer smooth, hva finns av avtrekk og eventuelt om noen vet pris og div!

 

Ammo, jeg er ute etter noe som lager svært lite lyd, har demper som funker veldig bra og har testet mye forskjellig. Har kommet frem til at cci standar og eley club bråker minst, men de er vel svært lite fart i tenker jeg. Noen som har noe å anbefale?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Vell, for å få lite lyd, må du nok leve med dårligere fart på kula. Dette da underlyds ammunisjon, som regel går under 330 m/s. Gir fin effekt i vilt, da spesielt med hulspiss. Eley Subsonic HP for eksempel, gir fine samlinger i min 452 Lux.

 

Mvh,

 

Xprez

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått veldig gode resultater med Eley Subsonic HP amunisjon i 452 Varmint.

Jeg prøvde meg også på et trigger tuning kit, som jeg ikke kan huske hvor jeg kjøpte,

men resultatet ble ikke det helt store.

Det endte med at jeg kjøpte en ny avtrekksmekanisme fra Timney.

Installajonen krevde at jeg måtte dremle litt i stokken, men ikke noe dramatisk,

resultat ble et veldig bra avtrekk.

En ulempe er selvfølgelig at et nytt Timney avtrekk koster noe mer enn et trigger tuning kit.

 

Lykke til med flikkingen

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Mitt avtrekk hadde lite kryp fra starten av. Gjorde det lettere ved bare å kutte omtrent en runde på fjæra med avbitertang.

 

Til vanlig trening går det meste som Top Shot og CCI standard mer enn bra nok. Norma 2 gir bedre presisjon. Skal det skytes langt eller jevne små samlinger er merket stort sett Eley.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...