Jump to content

Skal jeg kjøpe en Merkel RX Helix eller ikke?


strofe

Recommended Posts

God kveld godtfolk.

 

Har planer om å handle meg ei ny rifle. Den jeg går rundt å sikler på er ei Merkel RX Helix i 308.

Har vært i noen butikker å tafsa litt på børsja og den kjennes helt nydelig ut!

 

Men jeg har blitt litt usikker etter å ha lest en del negativ omtale av presisjonen i dette våpenet, jeg ønsker jo ikke å bruke såpass mye penger på ny rifle for så å se at den samle dårligere enn T3'en jeg bruker i dag...

 

Håper det er noen der ute som kan dele sin erfaring med dette våpenet.

 

Jeg ønsker ikke en lang tråd med uttalelser som "kjøp heller ditt" eller "kjøp heller datt for den er mye bedre" Men heller din ærlige menig om Helix'en

 

 

 

Ville vært supert med litt hjelp til å ta den rette avgjørelsen, så har du en helix som går i hytt å hælvette eller ei som går som en stråle vil jeg gjerne høre om det :)

Link to comment
Share on other sites

Ved svært mange produkter er det slik at du får en bedre vare når du betaler mer penger.

Slik er det dessverre ikke med jaktrifler. Du finner ingen rasjonelle og gode argumenter for at du får et bedre verktøy om du går opp i pris f. eks fra en T3. Det blir ikke flere elger eller hjorter om du dobler eller firedobler prisen.

Da må du tåle at du må forsvare kjøpet kun med "har lyst på".

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg har en Helix i 308 som jeg er svært godt fornøyd med. Jeg har aldri hatt noen presisjonsproblemer med den. Ellers har jeg hatt en rekke forskjellige rifler de siste årene (tikka t3, schultz & larsen og blaser r93 for å nevne noen), og helixen topper (etter min mening) alle disse.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke Merkel hatt den litt merkelige varianten om at en systemrifle er bestillingsvare hadde jeg pr idag hatt en Alpinist med halvfet pipe i 6,5X55 med stor bolt, men når svaret er 9-18 mnds leveringstid, valgte jeg anderledes. Jeg tror ikke du gjør noe dumt valg med å gå får en Helix, jeg har fremdeles lyst på en. :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Det var da fryktelig til leveringstid da! Jeg kjøpte riktignok med trestokk og ikke synt, men det tok kun tiden fra det ble sent fra importør til butikk for min rifle.

 

Det var nok tilvalgene som gjorde at tiden ble som den ble, ikke helt standard med kominasjonen Battue ladearm og den halvtunge pipen, jeg tror rett og slett at de skulle lage hele greia fra scratch og ikke sette den sammen av deler på lager og da blir det litt underlig med "systemrifle" begrepet, etter min oppfatning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...