Jump to content

Hylser setter seg fast i løpet (Rem 700 SPS Varmint)


Guest

Recommended Posts

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en Remington 700 SPS Varmint, jeg tenker å bygge om litt på den (stokken/kolba), men skulle stille inn sikte for første gang i dag.

Jeg la merke til at sluttstykket sitter veldig godt fast og vanskelig å dra ut etter jeg har avfyrt et skudd (jeg bruker 308. Win).

Det som plager meg er ikkje tungt sluttstykket, men at tomhylsa sitter fast i løpet noen ganger og vil ikkje ut.

Jeg må da bruke en rensepinne for å dytte den ut (noe som fort blir plagsomt), dette skjer ikkje hver gang, men veldig ofte. Dette er ammunisjonen jeg bruker http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=3555" target="_blank

Noen som kan og er villige til å hjelpe meg? :D

Link to comment
Share on other sites

min remington 700 i 30-06 kleber også med S&B ammunisjon, men ikke så ille at den sitter fast, heller at jeg må ta i litt ekstra... Børsa di helt ny? Kan jo være at kammeret er meget tight, men prøv ett par andre fabrikanter før du tar det videre eventuelt...

Link to comment
Share on other sites

Dette skal ikke skje om kammeret er riktig dimensjonert. Det er en garantisak. Skjer det med andre typer fabrikkammunisjon så gå til leverandøren og få det ordnet.

En liten ting til, terminologi, du skriver at hylsen sitter fast i løpet, løpet er den delen av pipen som kulen går gjennom, hylsen er ikke inne i løpet, men ligger i kammeret, (eller patronleiet som det også heter på gammelt norsk).

Så hylsen din sitter fast i kammeret, og dersom kammeret er feil dimensjonert må det brotsjes opp.

Link to comment
Share on other sites

Dette skal ikke skje om kammeret er riktig dimensjonert. Det er en garantisak. Skjer det med andre typer fabrikkammunisjon så gå til leverandøren og få det ordnet.

Okey, da drar jeg tilbake til der jeg kjøpte den fra med så snart som mulig :) takk for hjelpen! :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at det betyr så mye når rifla er ny, men den orginale utdrageren på 700 suger lut og har litt lett for å vandre heden. Uansett er det en garantisak. Da får man håpe du ikke har handlet av j&f..da får du brukt rifla i høst også ;)

Link to comment
Share on other sites

Er nok heller at det tar lang tid å få den tilbake. Lever der du kjøpte børsa, si det haster og mas minst en gang i uka! Nå er det slik at du har rett på å få låne tilsvarende produkt mens du venter på det du har til fiks, men vet ikke hvordan reglene er for våpen her.

Link to comment
Share on other sites

Nå aner jeg ikke hva slags ammo som er brukt i denne rifla, men om det er S&B så er den ammoen generelt rimelig friskt lada fra fabrikk.

 

Trege hevarmsløft etter avføring er ikke uvanlig å oppleve ved bruk av S&B.... men at hylsa setter seg fast i kammeret, det var litt heftig.

 

Om det er over nevnte ammo som er brukt i denne rifla, så bytt ammo og testskyt, før man evt reklamerer.....er mitt råd.

 

Kom uansett gjerne med tilbakemelding når "prosessen" er avslutta.

Link to comment
Share on other sites

Nå aner jeg ikke hva slags ammo som er brukt i denne rifla, men om det er S&B så er den ammoen generelt rimelig friskt lada fra fabrikk.

 

Trege hevarmsløft etter avføring er ikke uvanlig å oppleve ved bruk av S&B.... men at hylsa setter seg fast i kammeret, det var litt heftig.

 

Om det er over nevnte ammo som er brukt i denne rifla, så bytt ammo og testskyt, før man evt reklamerer.....er mitt råd.

 

Kom uansett gjerne med tilbakemelding når "prosessen" er avslutta.

Jeg brukte den ammunisjonen som er i linken jeg postet tidligere, men kjøpte den fra DFS på skytterbanen noen måneder tilbake.

Denne ammunisjonen brukte jeg på min fars BRNO ZKK-601 i 308. Win, denne børsa var vell over 50 år gammel vil jeg tro, på denne børsa gikk S&B ammoen fint og uten problemer... (men børsa gikk ikkje uten problemer)

Jeg sendte børsa inn til reklamasjon på Gsport der jeg kjøpte den i dag tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Trege hevarmsløft etter avføring er ikke uvanlig å oppleve

 

:shock::shock:

Du tok den ja......autokorrektur er ikke bestandig en fordel å bruke :lol:

 

Ang denne reklamasjonen...om du kan gi en tilbakemelding når konklusjonen er klar, så hadde det vært gull.

Link to comment
Share on other sites

Ang denne reklamasjonen...om du kan gi en tilbakemelding når konklusjonen er klar, så hadde det vært gull.

 

Hei, nå fikk jeg børsa tilbake, viste seg at det var ammunisjonen sin feil, viste seg at hylsene på S&B ammoen jeg brukte var 0.5mm lengre enn det de burde ha vært o.O

Link to comment
Share on other sites

Om hylsa har strekt seg 0.5mm lenger enn hva som er maks hylselengde i kammeret, så burde de vel uansett komme ut? Jeg fikk låne en tolk av Jørgen Løe til å måle maks hylselengde i gamlepipa i 338'n og da viste det seg at noen av hylsene jeg hadde skutt med, var 0.8mm for lange. Jeg kjøpte i tillegg noen engangsskutte hylser av en kar i Drammensområdet og de var 1.3mm lengre enn hva Lapua oppgir. Ingen problem å bruke de, men fikk hylseseparasjon etter 11 omladninger. Syns 0.5mm burde gå greit, men mulig S&B ammoen klistrer noe inni granskogen.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...