Jump to content

Erfaring med Ruger Security Six?


razumny

Recommended Posts

Jeg har kommet fram til at jeg, når jeg skal ha håndvåpen, også har lyst på en rullepang. Tanken er .357 Magnum, så jeg også kan skyte .38 Special til trening. Jeg har fått et mulig tilbud på en Ruger Security Six, og lurte på hva folk har av erfaringer om denne revolveren?

 

Av det jeg finner på nett, ser det ut til at det er en solid revolver, som er godt bygget, og er driftssikker. Dog har den ikke vært produsert på nesten 30 år, og originale deler finnes derfor stort sett ikke å oppdrive.

 

Noe annet å tilføye?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ute etter en GP100 så dukket det opp en slik, rustfri 4" billig. Jeg kjøpte den og angrer ikke. Den er selvsagt i prima Ruger-stand funksjonsmessig og avtrekket er godt. Jeg har ikke skutt mye 357 med den men den går bra med diverse 38spc. Jeg har heller ikke tatt noen grundig presisjonstest, men får fine samlinger og har skutt 50 poeng med H&N kuler.

 

Det er noe med grepet på disse sammen med GP100 og SRH som passer meg i hvertfall. Kornet holder seg i ro i skuret, og det er veldig praktisk.

 

For å plukke den i småbiter trengs kun skrutrekker for å få av gummigrepet, resten plukkes fra hverandre for hånd og ved hjelp av delene etterhvert som de kommer av. Det er brukbart.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har hatt S&W mod. 19 og har en Security Six. Begge tilsynelatende mye brukt med ukjent antall skudd gjennom.

 

Rugeren er sliten i finishen men helt tett. Mod. 19 var slarkete og spyttet. Ut fra hukommelsen så er SS kraftigere på flere punkt og jeg er villig til å sette penger på at den tåler 357 i årevis uten å blunke.

Link to comment
Share on other sites

Sec six er ikke feil. Var innom Høydal en gang tidlig på 80 tallet og da ble det med meg en sånn revolver hjem. Var en del avtreksjobb men når det var gjort så funkerte den veldig bra på da og sa. Skjøyt mest 357 i den og det ble en del 1000 før jeg i ett dårlig øyeblikk solgte den til en klubb kompis som har den den dag i dag. Den hadde veldig bra presisjon med 180Gn støpte RCBS Sil kuler og en passe porsjon N-110 bak. Som alle ndre grov revolvere så måtte jeg skru den sammen etter en del skyting men det kan jo fikses. Ruger er Ruger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...