Jump to content

finnes denne villkatten?


steffen

Recommended Posts

Hmmm - i hvilken kasse skal den kamres? Har ikke hørt at denne har vært prøvd før. 300 RSAUM er jo samme greia, bare kortere; 51mm. Denne hylsa har jeg brukt på min 6,5 RSAUM. Jeg vil tro jeg er sånn omtrent på grensa av hva man kan få ut av en 6,5 når løpsslitasje og relle hastigheter vurderes. Jeg tror ikke du får mer ut av ei 12,7mm lengre hylse uten at det seriøst kommer til å brenne løp - og antakeligvis uten store tall å hente på hastighetsfronten.

 

Hva har du tenkt å bruke den til?

Link to comment
Share on other sites

7mm og .300 Dakota bruker vel akkurat den hylsa jeg nevner(om den er basert på RUM eller Jefferyhylsa er jeg ikke sikker på).

etter hva jeg har lest skulle den ligge rett i underkant av 'utblåst fullengde .375H&H, necket ned til 6.5mm'.

 

at det blir en løpsbrenner er vel hevet over enhver tvil

 

har ikke noen kasse til et eventuelt prosjekt, men den skal kunne gå ned i en låskasse av standard lengde(3.35").

 

har ikke anelse hva jeg skal bruke den til, hadde vært moro og ha til sel, villrein og kanskje litt varmint skyting.

håpet er jo at den kan skyte 140gr Partition i 1000ms.

Link to comment
Share on other sites

Hallo, jeg har 6,5xx55, 6,5/284, 6,5-06 og 6,5/300Weath. + at jeg har trykkskutt 6,5 Rem Mag, 6,5x68S og .264 Win Mag. Vil du ha porblemer så velger du en hylse som er større enn du har behov for. 6,5-06 er i grenseland, så blir det bare værre.. Trykket går rett i taket uten at du behvøver å gjøre så mye, den er sær på presisjon osv. Morten har rett, han har gjort sitt valg på den riktige siden.

Link to comment
Share on other sites

har du tenkt å spise den reinen etterpå?

jeg kan spise det aller meste.

 

villkatten eksisterer og heter 6.5mm Ultracat.

men jeg ser at midway ikke har hylser til den, så vi avskriver dette prosjektet.

 

Er det ikke bare å presse om .300 RUM hylser direkte?

En .30-06 kan uten problemer presses til en 6,5-06 så hvorfor skulle hylsehalsen være noe verre på denne?

Link to comment
Share on other sites

har du tenkt å spise den reinen etterpå?

jeg kan spise det aller meste.

 

villkatten eksisterer og heter 6.5mm Ultracat.

men jeg ser at midway ikke har hylser til den, så vi avskriver dette prosjektet.

 

Er det ikke bare å presse om .300 RUM hylser direkte?

En .30-06 kan uten problemer presses til en 6,5-06 så hvorfor skulle hylsehalsen være noe verre på denne?

dessuten må de kortes ned.

kort fortalt: jeg gidder bare ikke.

 

jeg har som leveregel at hvis Midway ikke har hylser, så er det for sært.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...