Jump to content

Presisjon Sauer 202 jaktmatch/wolverine


BlackHole

Recommended Posts

Lurte på om presisjonen av en Sauer 202 jaktmatch/ Wolverine er sammenlignbar med presisjonen av en Sako TRG eller en SIG Sauer 3000. Ville umiddelbar sagt at jaktmatchen har en presisjon på rundt 1/2 MOA mens en Sig Sauer SSG 3000 eller en Sako TRG ligger på rundt 1/4 MOA. Er jeg på bærtur her?

Link to comment
Share on other sites

Har både Sauer 200 STR som jaktfeltrifle og vanlig Sauer 202. Begge går særdeles bra med riktig ladning. Om du kjøper Wolverine eller SSG 3000 har liten betydnig for presisjonen. Du vil normalt få best presisjon med matchkuler, og litt mindre bra presisjon med jaktkuler. Men her må du teste og finne ut hva rifla liker best. Beste kjøp når det gjelder Sauer er en 200 STR i 6,5 eller .308W. Setter du på en jaktfeltstokk, og selger orginalstokken er du fortsatt på en pris rundt 15.000. Jeg har fortsatt til gode å se en Sako TRG skyte bedre enn en Sauer 200 STR, og du får mye bra optikk eller ammunisjon for mellomlegget.

Link to comment
Share on other sites

Om en ser bort fra BR skyting, er det noen her inne som har grovkalibervåpen som faktisk skyter 5 (evt.10 som er vanlig ved langholdsskyting) skudds samlinger på ca 1/4 moa eller mindre hver gang skytteren gjør jobben? Av og til slumper en til med svært gode samlinger som kan ligge nærmere en kvart enn en halv, men på regulær basis! Ei rifle som leverer ca 1/2 moa eller bedre hver gang ville jeg vært svært fornøyd med, men det er mulig jeg har slappe krav.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...