Jump to content

MDT HS3 chassis


Engan

Recommended Posts

Hei, er det noen som har erfaringer rundt dette chassiset??

http://mdttac.com/hs3-chassis-system.html

 

Vurderer dette til min Tikka T3. Tikka T3 har jo som kjent for kort kasse til å ta AICS 300wm-magasiner (på en bra måte), slik at mange chassier kommer bare til Tikka T3 i 308/223. MDT har laget et eget stålmagasin som passer til Tikka T3 lange kalibre, som går i MDT sine chassier. (MDT 3,540" mag).

 

Noen her på berget som har et, eller kunne ha tenkt seg dette?? Det er relativt nytt, så ikke alt for mye info på nettet.

 

Tenker at rifla skal brukes til Langhold/trening/småvilt, slik at det er en fordel om det ikke blir alt for tungt, men det blir jo en god bør å bære :winke1:

 

Mvh Christopher

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vurderer dette til min Tikka T3. Tikka T3 har jo som kjent for kort kasse til å ta AICS 300wm-magasiner (på en bra måte), slik at mange chassier kommer bare til Tikka T3 i 308/223.

 

Har støtt på denne påstanden flere steder på nettet. Samtidig ser jeg at Roedale lager underbeslag til T3 og tilpasser AISC 300W magasiner til 6,5X55, 30-06 og andre "lange" patroner, såvidt jeg forstår, så jeg lurer litt på belegget for påstandene? Har du noen lenker eller slikt for å som belegg for påstanden?

 

Sier ikke at det er feil, men har en 6,5X55 T3 SV på vei inn som jeg hadde tenkt å ha ett Roedale AISC underbeslag på, så jeg skulle gjerne vist. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mitt navn er Maarten fra MDT. Jeg bruker Google Translate, så forhåpentligvis dette er fornuftig.

 

Vi prøvde mange forskjellige alternativer for å gjøre AICS magasiner arbeidet med Tikka T3. Det kan fungere, og mange selskaper gjør det, men handlingen må endres. Bladet er for lang til å passe mot handlingen skikkelig.

 

Vi ønsker alltid å gjøre ting enkelt for kunden. Det er derfor vi har gjort den tilpassede magasinet på 3,560. Det er nå andre selskaper som tilbyr dette. De bruker vårt magasin. For eksempel er Roedale en av våre kunder.

 

La meg vite om du har noen spørsmål om dette, og jeg vil prøve å svare.

 

 

 

My name is Maarten from MDT. I am using Google Translate, so hopefully this makes sense.

 

We tried many different options to make the AICS magazines work with the Tikka T3. It can work, and many companies do it, but the action has to be modified. The magazine is too long to fit against the action properly.

 

We always want to make things easy for the customer. That is why we made the custom magazine at 3.560. There are now other companies that offer this. They use our magazine. For example, Roedale is one of our customers.

 

Let me know if you have any questions about this, and I will try to answer

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte modifisere min howa-kasse for å få den til å passe med Roedale sitt RCSII-chassis og AICS-magasiner. Var snakk om å slipe ned en utsparing i magasinbrønnen, samt modifisere sluttstykkestopperen litt sånn at sluttstykket kom noen mm ekstra bak ved repetering. Veldig fort gjort.

Link to comment
Share on other sites

Flashman: Yes, if you modify the action, you can use full length magazines. It is not a big change.

 

338Lap: I think it is probably the magazine that is tight. Our first production run had some of these. It can simply be fixed by putting pressure on the edges with a small press.

If it continues to be too tight, we would be happy to provide a replacement. We always guarantee our products completely!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Good day Maarten.

I have purchased a used Tikka T3 caliber 243 Win.

My planning on only using the bolt action. New Barrel will be in 6XC from Lothar Walter.

Could you advise me on the MDT HS3 stock. To me the stock look nice and I am quit sure I will go for this.

What is your recommendation on Magasin for the Tikka T3.

 

Thanks in advance.

JSR

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...