Jump to content

Problem med DAA Race Master + Tanfoglio Stock 3


lpm

Recommended Posts

Fikk meg en tanfoglio stock 3 xtreme og DAA magnetic race master hylster her om dagen.

 

Hylsteret har forskjellige inserts for forskjellige våpen. Insertet jeg har skal være for stock 3, og det står "TAN STOCK III" på fronten.

 

Jeg får ikke hylstret skikkelig. For meg ser det ut som om problemet er som følger: inserten har allerede full kontakt med railen under løpet (se rød ring på bildet), så trigger guarden kommer ikke helt ned i sporet sitt (blå ring). Dette gjør at dingsen som skal poppe inn i trigger guarden blir delvis blokkert av trigger guarden selv (grønn ring).

 

HxWNiJPmPrKj2Tr1gE-zXTEjCByLkGIkHzOOJLNx0LqORffeKZj2baCxhcyU9f-TE6eDC7xlQXPASI0=w1600-h799-rw

Fikset bildet ditt. -Ranger#44

 

Er det noen som har erfaring med dette? Eneste løsning jeg ser er å grinde bort litt av den delen som er i kontakt med railen, eller den delen av "dingsen" som er blokkert av trigger guarden.

Link to comment
Share on other sites

Det er tighte toleranser, og triggerguards varierer litt, jeg har 3stk SVI som har 3stk forskjellig størrelse selv om alle ser tilsynelatende identiske ut.

 

De sier jo også ofte selv at man må file litt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nøyaktig samme problem med akkurat samme setup.

Jeg klarte å hylstre hvis jeg manuelt dro opp den lille umbraco skruen helt og lirket våpenet ned i helt korrekt vinkel.

Da jeg googlet problemet kom jeg over denne:

 

 

Jeg kom fram til at mitt insert hadde samme problem som du viser på bildet,men jeg oppgraderte til Magnetic Insert og har ikke angret ett sekund!

Hylstringen skjer nå med ett tydelig klikk som gir trygghet på at jeg tør å slippe pistolen uten å dobbeltsjekke at den er hylstret skikkelig.

 

Men Race Master er ikke ett billig produkt, så jeg er helt enig i at dette ikke burde være ett problem i utgangspunktet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...