Jump to content

Jaktdress til dame - sortiment og hvor?


Ole-P

Recommended Posts

Hei, er på utkikk etter en jaktdress til min bedre halvdel. Utvalget til oss mannfolk er jo enormt i forhold, å når madamen ikke vill ha en trist grønn dress så blir jo utvalget enda mindre, så er på utkikk etter en litt mere feminin dress med god kvalitet når det gjelder både det å være vann og vindtett, samtidig som den puster, (typ samme sjiktet som en norrøna, bergans osv) kan godt være brun osv, og pris er egentlig uvesentlig da en god dress kan utgjøre forskjellen på en god eller ræva dag ute og for husfreden for den saks skyld :lol:

 

Så hvis noen har noen anbefalinger å sjekke ut så hadde det vært fint

Tar gjerne imot tips på lette sommerdresser (typ buksene fra lunhags med stretch) for kortere turer på finværs dagene

Link to comment
Share on other sites

Magasinet:

http://www.magasinet.no/bekledning/jakt-og-turdresser

 

Vanlige turklær er sannsynligvis valget hvis feminint utseende er viktig.

 

Litt stiv pris synes jeg:

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=30182

Jeg har ikke den ringeste anelse om kvaliteten.

Jeg ville heller gått for en vanlig jaktdress i lys camo.

 

Pass på at damen velger selv.

Da slipper du å høre hvor dumt det valget var.

Velg gjerne 2 sett så hun har litt å skifte på.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Ville kikka hardt og lenge på sortimentet fra Fjällreven for å finne en god sommer dress. Sku tru at snitt og farger kan passe bra for ei jegerjente. En bukse i en eller annen G-1000 variant er nok fin. Villmarksbutikken har god kunnskap og sevice, ser at de også har klær fra Härkila.

 

Liker godt jaktklær fra härkila, synes de har gode detaljer som patronholder og D-ring i beltehempa. Litt mer reinspikka jaktdress en de jeg har fra Bergans og Norrøna. Er også fornøyd med slitestyrke og kvalitet.

 

Bergans og Chevalier har også noen damemodeller, kan sees og prøves his feks XXL. Mener at disse er brune.

 

Jakter dere mest på fjellet og det ikke er så nøye om dressen er støysvak. Så kan du jo kjøpe en Gore-tex dress med god hette og gode lufteløsninger. Fås vel i de fleste farger f.eks grå, de brune jaktdressene er litt for mørke etter min smak. Ville tro du kan finne en god dress hos Skandinavisk høyfjellsutstyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...