Jump to content

Totallengde Zeiss 2,5-10x50 Varipoint vs V HT vs Victory?


Kiwi

Recommended Posts

Skal sette et slikt sikte på en drilling, og har dårlig plass mht montasje/øyeavstand. Lurer på hvor lange disse siktene er (når fokus er midtstilt)?

 

Ser at lengden til Victory HT er oppgitt til 321mm.

 

Lengden på Varipoint skal visst være 333mm.

 

Hva med eldre Victory? Er denne tilsvarende HT, eller lengre?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fant frem bruksanvisningen til min gamle Diavari V fra 2001 (som fikk Victory-navnet fra ca 2005). Denne er i følge papirene 318 mm. Varipoint'en er 325 mm i følge samme papirer. Den gamle Varipoint'en har lysjusteringen på okularet. Mulig den har litt andre mål da den fikk justeringen flyttet frem til midten?

 

Ellers vil jo lengden variere en og annen mm da, ettersom man justerer på fokusringen på okularet.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for gode tilbakemeldinger! :D

 

Jeg har svingmontasje på en dobbeltrifledrilling, og forsiktet setter begrensningen forover. Når jeg får justert stokken til mer passelig lengde, så blir øyeavstand en utfordring tror jeg. <32cm bør imidlertid gå helt fint.

 

Var litt nysgjerrrig på om de gamle var lengre, eller om jeg kunne titte rundt etter en god handel på brukt. En Varipoint kan nok bli litt lang. Kjedelig med litt for kort øyeavstand på 9,3x74R når ting samtidig gjerne går litt fort... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...