Jump to content

Import av tellnål, trådet løp o.l?


HetroErectus

Recommended Posts

Jeg vet løp er lisenspliktig, men gjelder det og tennål osv og? Kunne tenkt meg å hatt noe reservedeler, f.eks vil jeg ha trådet løp og dette her koster en brøkdel i utlandet i forhold til her. Hvordan går jeg fram for å bestille dette fra utlandet, skal jeg da søke først før jeg sender bestilling, eller etter, og hvor pleier folk å bestille sånt fra? De fleste amerikanske firmaer sender ikke utenlands.

 

Jeg leste på IGF barrels i østerrike at dette ble meldt fra til politiet automatisk ved salg pga nye regler hvor du slipper å søke på hvert enkelt løp i norge og gikk utifra at det var dette som var vanlig her nå da jeg også har lest om disse nye reglene som kom i fjor eller hva det var, har jeg forstått dette riktig?

 

Ved en sjekk på politiets sider om innførsel av våpendeler står det at jeg skal oppgi gjenstander som ER BESTILT, dvs jeg regner med du bestiller først og søker etterpå når varene er på vei? Men denne er 4 år gammel, og før de nye reglene kom ang løp.

 

Mao er jeg litt forvirret.

Link to comment
Share on other sites

men gjelder det og tennål osv og?
Nei. Er løp og låsekasse som er registreringspliktig våpendel, "smådeler" som dette er i fritt salg.

 

Jeg leste på IGF barrels i østerrike at dette ble meldt fra til politiet automatisk ved salg pga nye regler hvor du slipper å søke på hvert enkelt løp i norge og gikk utifra at det var dette som var vanlig her nå da jeg også har lest om disse nye reglene som kom i fjor eller hva det var, har jeg forstått dette riktig?
Gjelder kun ved kjøp fra godkjent forhandler i Norge. Skal du importere selv, eller ved kjøp fra privatperson, må du søke på våpendel som før.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...