Jump to content

Strelok PRO app til android / Iphone og Partizan ammo


wibroy

Recommended Posts

Noen som vet hvordan man definerer Strelok med partizan sin ammo? 6,5x55 FMJ BT 9,0g 139gr.

 

bullet length, inches?

Bullet diameter, Inches?

Bullet weight, grains: 139

Ballistic coefficient: 0,529?

Bullet speed, m/s: 775?

 

Kjøpte programmet da det skulle være en patron/kuledatabase der som såvidt er riktig bortsett fra at ingen partizan-patroner ligger der :)

 

Prøvde på skytebanen på 500 meter (vindstille og rett frem) men måtte skru ca 70 klikk for å treffe blinken.. I strelok får jeg aldri mere enn 56 klikk.

Har Leopold VX-R 4-12-50 firedot duplex (som ligger inne i databasen på strelok pro).

Link to comment
Share on other sites

Gjetter at Leupolden har 1/4moa klikk?

 

35-ish (vanlige) klikk til 500 med "vanlig" 6.5x55 ammo, så 50 amerikaner-klikk stemmer bra - kanskje har du kort løp og får ikke all den farta du tror - så 56, OK. det høres fornuftig ut.

 

Kulelengden kan du jo bare måle, jeg gjetter 1.3", det er uansett godt nok å legge inn det.

Kulediameteren er jo bare kaliberet, det bør du klare ;)

.529 er nok ikke så feil BC. BC betyr ikke så mye på 500m, mellom 0.4 og 0.6 er bra nok her, til innledende øvelser

775m/s, javel? Men sikkert mellom 750 og 800, hvor langt løp har du? Er vel 5cm høyde for hver 10m/s omtrent på 500m.

 

Må du skru 70 klikk så er det mulig at:

- kikkerten din har ikke 1/4moa klikk - det stemmer jo forresten med 0.05mrad klikk?

- du er ikke innskutt med denne ammoen på 100m? Du har kanskje satt på demper i mellomtiden?

- det er ikke 500m?

 

det er iallefall de vanligste feilene.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Skal sjekke lengden med avstandsmåler på torsdag men mye over 500 er det ikke da det var en blink like bak 500-meters blinkene jeg siktet på.. (stålplate).

Har Tikka t3 med lyddemper som er skutt inn på hundre meter.

 

Legger inn infoen i strelok nå så får jeg teste på nytt til torsdag :)

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...