Jump to content

358 Win ny pipe


sram68

Recommended Posts

Hvorfor Shilen? Antar det er fordi du ønsker kvalitet,- målt i presisjon??? Veldig bra piper, men billig blir det neppe. Hva med et rimeligere forslag?

 

For 2 år siden fikk jeg ompipet en Remington 700 fra .308win til .358win. Fikk jobben gjort gjennom børsemakeren til G-Sport. Det ble et kurant valg, - Lothar Walther pipe kappet til 41 cm og gjenget for lyddemper. Betalte kr. 4000,00. Meget bra arbeide, - blånering og gjenging med tilpasning til Hausken demper. Hundeførerbørse til ettersøks- og bandhundjakt.

 

Hadde ikke forventet den helt store presisjonen, og har egentlig heller ikke behov for det i et slikt våpen. Hadde vært storfornøyd med 5 cm samlinger, men du verden!!! Med skytereim og patroner ladd med 250 og 310 grains kuler og 140 krutt presterer jeg 5 skudd samlinger dekket av 1 klisterlapp.

Link to comment
Share on other sites

Eg har ein orginal Ruger Hawkeye i 358win, ganske sikker på at stigningen er 1:12 på disse.

Mi rifle stabiliserer og samler bra med alt eg har prøvd. Dvs fra 180grs til 310grs. (også 180 og 310 i subhastighet)

Litt daff ladet 225grs Sierra er nok den som har samlet aller best, her snakker vi så godt som hull i hull. Men alle andre kuler eg har prøvd har samlet innenfor 25mm på hundre meter med rett ladning.

Eg har faktisk ikkje prøvd 250 grs kuler, men tviler sterkt på at det kan bli problem. Fleire andre melder om god pressisjon med 250grs i samme stigning.

 

Midway hadde vel shilen piper, men dei er jo ute av markedet i Norge no. Men om du åpner opp for andre kvalitetsmerker så er det fleire børsemakere som har eller skaffer 358 piper rimelig kjapt vil eg tru. Rafdal forhandler f.eks LW, Pac-Nor og Lilja. som alle er gode løp.

Rafdal er veldig glad i rem 7, og har god peiling på både kassene og pipeskiftsystem.

 

Lykke til med et topp kaliber. Sjå også egen 358win tråd der det ligger mykje erfaringer om kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...