Jump to content

Tofot/bipod


Nyhobby

Recommended Posts

Har en Versapod original og en DX-com kopi av samme. Du ser lett forskjell på maskinering, fit and finish og materialkvalitet (litt bingo støpejern i kina-kopien). Men de utfører akkurat samme jobben like bra.

 

Om du hopper ut fra lavtflygende helikopter som levebrød tror jeg at du burde koste på deg en original (dyr). Hva skal du bruke den til, og er det krise om den går i stykker?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Det finnes uttallige modeller av tofoter, funksjoner som skiller dem:

 

-Vugge funksjonen og hvor mange grader man kan legge børsa.

-Opplagringspunkt, føles stødigere hvis børsa "henger" i tofoten enn om den balanserer oppå.

-bredde og geometrisk utforming.

-Klørne på endene av støttene, noen har plastkopper, andre har gummi knotter og noen har stål klør. Alt til sitt bruk.

-Hvilket materiale? -Vekt. Karbon er dyrere enn kinesisk støpt alu.

-Låsefunksjon på vugge, noen låses manuelt, andre låser når man legger press på børsa og noen er helt løse.

 

Jeg bruker en tofot som koster under 1000kr og koser meg med den, har prøvd forskjellige andre også, men er ett vanedyr slik som mange andre. Det man har vent seg på er det som er best selvfølgelig. :lol::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...