Jump to content

Avtrekksjobb på sig


Proshooter

Recommended Posts

Lettere DA avtrekk? Kan på det varmeste anbefale CZ Shadow. :mrgreen:

 

Sånn seriøst så er Sig sitt DA avtrekk tyngre enn en del andre, sånn er det bare. Er det til Production du skal ha den, siden du bryr deg om DA? Da skal du i så fall være veldig forsiktig med Dremelen.

Link to comment
Share on other sites

TS. Kjenner ikke din model, eller ditt våpen. men hva er årsaken til at du ønsker en avtrekksjobb og det før du vet hva du trenger? Kanskje ta godkjenningen først, da vet du noe mer. :)

 

Hvis avtrekket er reint (uten kryp), ville jeg i alle fall ventet litt med dette. Tungt avtrekk er ikke problemet. I begynnesen (70-tallet) skjøt jeg praktisk med revolver med 7,5 kg. avtrekk. En bekjent som også ble no. 9 i det første VM nordmenn deltok i, hadde ca 8 kg dobbelt action avtrekk. Vi skjøt ikke mindre pressist, eller saktere, enn de med pistoler. Men etterhvert som øvelsene endret karakter og regler, tapte vi for mye på omladning. Det var årsak til, at vi gikk over til pistoler.

Link to comment
Share on other sites

I Production er det ikke lov med typisk avtrekkspolering. Første skuddet går i DA (eller striker-fired da hvis Glock eller lignende). Sikring benyttes ikke. Og, hvis du kan slå på sikringen på en Shadow med hanen helt nedspent så er ikke pistolen helt frisk.

 

Enig med Geco; begynn med kurset, og ta det derifra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Sigen skal brukes i production (som jo er det eneste stedet DA avtrekket har noen som helst betydning) utgår fjærbytte, da Sig svjv. ikke tilbyr alternative hanefjærer til P226. Hvis du monterer fjær fra Wolff e.l. havner du i standard eller open.

Link to comment
Share on other sites

Klatrechris, var den sånn helt speller ny fra fabrikken? Det skal ihvertfall ikke være slik på Shadowen, mulig det er annerledes på CM, TS eller andre modeller, de har jeg ingen erfaring med. Tanfoglio har jeg heller ikke uttalt meg om, de har jeg heller ikke peiling på. Har ikke de et litt annet opplegg på sear blant annet?

 

Ellers er det som J-aa sier, Wolff fjærer og lignende utgår hvis vi snakker om Production, og det gjør vi vel når temaet er DA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...