Jump to content

Endre våpensøknad


mmdd

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har fått innvilget en søknad på salong. I søknaden står det at salongen skal kjøpes hos autorisert forhandler, er det da mulig og få omgjort det så jeg heller kan kjøpe privat? Eller må jeg søke på nytt?

 

På forhånd takk

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes forhandlere som tilbyr å sende deg våpensøknad gratis med deres stempel og påstår at når de har stemplet søknaden, er den kun gyldig hos dem. Noe som er feil, søknaden kan fortsatt brukes hos hvilken som helst annen forhandler eller privatperson.

Link to comment
Share on other sites

for det som er riktig er faktisk ofte forskjellig avhengig av distrikt man bor i...

 

Det som er rett er det som er nedfelt i lov og forskrift og direktiver. Når det ofte er forskjellig fra distrikt til distrikt så bunner det i at ett eller flere distrikt gjør feil. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå er det vel slik at søknad for kjøp hos privatperson krever en del tilleggsopplysninger om våpenet enn det en trenger ved kjøp hos autorisert forhandler? Kan jo selvfølgelig hende dette også kommer an på distriktet, men etter malen er det vel slik?

Link to comment
Share on other sites

Tror dette varierer litt, i mitt område skal det enten søkes på forhandler eller direkte på ett ønsket våpen.. Skulle man ha søkt på forhandler men finner ett privat våpen man ønsker er instruks: ta kontakt med våpenkontor; angi selger og våpennr. , få en snarlig tilbakemelding på at søknad mot privatperson er ok..

Link to comment
Share on other sites

for det som er riktig er faktisk ofte forskjellig avhengig av distrikt man bor i...

 

Det som er rett er det som er nedfelt i lov og forskrift og direktiver. Når det ofte er forskjellig fra distrikt til distrikt så bunner det i at ett eller flere distrikt gjør feil. :wink:

Nope

det kan f.eks være at det ikke finnes noen innsturks annet en det som finnes... og dermed åpner for mye tolkning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...