Jump to content

Problemer med lading.


ErlingElev

Recommended Posts

Hei.

 

Med splitter nye dier til .222Rem fra Hornady skulle jeg ha litt ladetid hos svigerfar i helgen.

 

Det gikk ikke så bra.

 

Stilte inn dien etter bruksanvisningen, fettet hylsa og satte hylsa i Chuckeren. I stedet for pressing ble det høvling. På de nederste 7-8 milimeteren av hylsa så høvlet dien av hylsa. Det ble veldig blankt og fint, men uegnet til skyting. Skrudde opp dien 3-4 mm, men fortsatt litt høvling. Gjentok dette med enda 3-4 mm. Denne gang uten høvling, men da er ikke hylsa akkurat helpresset.

 

Hylsene er skutt i eget kammer, og har presset de tidligere med RCBS dier.

 

Spørsmålene er:

Skal jeg pusse med 1200-papir i åpningen av dien? Ødelegger jeg da dien? Har noen andre hatt dette problemet? Hva ble medisinen?

Link to comment
Share on other sites

Er dien skarp i kantene nederst?

Høres ut for med at diene og kammer er helt i hver sin ende av toleransene.

Men om dette gikk bra med RCBS dier så kan det jo også være feil med dien, om disse er nye, så ville jeg prøvd å bytte disse.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg får dette på helt nye hylser i en Redding nec.sizer hvis jeg ikke avgrader hylsene

i tuten.

Noe hylser er litt butte i snuta så en rotasjon med avgrader gjorde susen.

På mine hylser ble det marginale merker, men litt gots forsvant før jeg avgradet.

 

Prøv dette så går det nok fint.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...