Jump to content

Prisforskjell ammunisjon 17hmr/22wmr


Scitech

Recommended Posts

Hei!

 

Selv om prisen på ammunisjon til disse to er forholdsvis lik ser jeg at 22wmr er noe rimeligere. Blant annet ser jeg at Jaktdepotet selger pakker á 250 skudd til 600 kroner. 600 kroner gir deg ca. 150 skudd i 17hmr. Hva er årsaken til denne forskjellen? Kan man forvente at det dukker opp noe tilsvarende til 17hmr etterhvert med flere enn 50 skudd til rundt samme pris? Skyldes dette tilbud/etterspørsel eller er det rett og slett dyrere å produsere 17 hmr (på tross av lavere råvarekostnad)?

Link to comment
Share on other sites

17hmr kula er nok litt dyrere å produsere.

22wmr er jo bare ei 22lr kule.

 

Når det gjelder prisene idag så selges ennå 22wmr ammo til fjorårsprisene.

17hmr har blitt vannvittig populær, så mye av 17hmr ammoen ble utsolgt allerede tidlig på høsten ifjor, så der er det nye høyere priser i år bl.a. pga. høyere dollarkurs.

Link to comment
Share on other sites

Wmr er på ingen måte en .22lr kule. Derimot er HMR en operasjon mer i fabrikken, siden den har "neck". Men bulkpack vil vel alltid være bulkpack? Se på hva prisen pr 50stk er av hvert kaliber, så er plutselig ikke prisene så ulike. Og tenk litt på innkjøpsdato fra forhandler, og kanskje kontra valuta? Wmr ammende du tenker på er kampanje "swamp people" Troy Landsky løse patroner slengende i en pappeske, ikke 5x50 pent pakket i plastskrin..

Link to comment
Share on other sites

Skjønner. Jeg ønsker meg vell bare noen bulk-pakke alternativ til 17 hmr til en overkommelig pris. Ser CCI har kommet med "A17" ammunisjon, rettet mot savage sin nye 17hmr halvauto Savage A17. Denne pakka var på 250 stk såvidt jeg så. Kan økt bruk av 17 hmr i halvautomater bidra til å redusere ammunisjonsprisen noe mon tro?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...