Jump to content

Sikter til Glock 17 i production


ktm250sx

Recommended Posts

Bruker Battlehook, med tynn grønn fiber forran. Kornet er slik at fiberstaven er beskyttet inne i kornet og det kan ser er de to endene.

Dette gjør at fiberstaven ikke er til noe hjelp ved skyting innendørs (null hjelp i Hula i Moss og St.Hanshaugen eller i Halden) og fikk prøvd den utendørs i dag på feltskyting i overskyet vær og ikke heller da er det noe hjelp.

Kunne like gjerne ha hatt et vanlig svart korn. Dette blir byttet med et åpnere fiberkorn ved anledning. (av lignende de som sitter originalt på feks CZ Shadow)

Link to comment
Share on other sites

Eg var veldig nøgde med mine DP-sikter. Eg hadde også eit sett med fiberoptisk skur, som også gjorde mykje godt nytte for meg i dynamisk, dog gjekk eg over til svart serratert skur i kombinasjon med fiberoptisk korn, då det er det eg har på dei andre våpna mine. Funkar gull! Prøv gjerne forskjellige Glockar, alle har gjerne kvar sine typer sikter, og kombinasjonar av desse. Prøv og feil, det kostar nokre hundrelappar å kjøpe kvart sikte. :mrgreen:

 

Edit: Dog, vil eg ikkje anbefale det originale justerbare plast-skuret til Glock. Eg hadde det også, men det fungerte dårleg for meg, var mykje slark i det, og gjekk fort ut av stilling.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å kapre tråden men: hvilke sikter anbefales til en G19 som må passe i spesialfeltboksen? Siden magasinbunnen må fjernes når man bruker originalsiktene så kan ikke evt. erstatning være noe særlig høyere. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Battlehook 6.5 er samme høyde som orginal glock baksikte(ikke justerbart)

 

Samme problemet får man når en skal ha +3 bunner for å få Glock med standardramme til å gå i IPSC boksen.

 

så for å justere forsiktet må man finne riktig høyde for din pistol. på dawson sine nettsider er det en fin illustrasjon for å finne riktig høyde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...