Jump to content

45/70 gov


Ståle R

Recommended Posts

Hornady FTX har myke ballistiske tupper. mater fint i eldre GG, men har vært borti noen Marlingtons som sliter litt. Får også langt bedre ballistikk med disse. Har brukt en del 325grs av disse. Jamt over litt bøllete med kjøttet. men langt bedre enn Remington Core-lockt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan fortelle litt om børsa mi da,var heldig å fikk kjøpt en gamlere en som er produsert på Marlin fabrikken.Noen modifikasjoner er gjort,jeg kommer til å forandre litt på den etterhvert.Lakk finishen er fjernet og treverket er oljet,stort pluss synes jeg.Orginal siktet er erstattet med fiber optiske,skyter ok med de egentlig,men mulig jeg bytter til ghostring seinere.Portinga framme på løpet er fjernet ved å krympe på ei hylse utenpå løpet,ikke særlig pent,men tror den hjelper litt på balangsen så den blir værende enn så lenge.Limbsaver slip on kappe er montert og festet med tape,her må jeg finne på noe finere.Lengden med denne på er midlertidig perfekt,så tydlig att jeg trenger ekstra lengden limb saveren gir.Mekanismen går som i smør,herlig ladegrep :D

Fikk også med litt ammo og tomhylser.weaver skinne,noe greier til hanen ved kikkert montering og die.Meget fornøyd :D

 

Var litt små skeptisk ved første skuddet,men det gikk greit.Var ikke i nærheten av hva jeg fryktet!Guide guns burde komme med en advarsel om att de kan være vanedannende gitt :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Den blir litt for spiss ja. Kulespissen treffer perfekt på tennhetten i patronen foran når de står i magasinet. En annen ting er at kulen sitter dypt i hylsen, og langt forbi krymperillen for å kunne passere patronheisen og i det hele tatt passe i kammeret.

Det er basert på ladedata jeg fant på lignende kuler, og litt kvalifisert gjetting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...