Jump to content

SKB hagler


sveroe

Recommended Posts

Har nylig sett på en pent brukt SKB modell 705 S med justerbar kolbe og løpslengde på 66 cm. Hagla synes å passe godt til meg, og jeg vurderer å kjøpe den.

 

Har lest på bl.a dette forumet at SKB er solide hagler, men har også forstått at fabrikanten er konkurs.

 

Noen her på forumet som har erfaring med disse haglene? Noen som vet om det er mulig å skaffe reservedeler?

Link to comment
Share on other sites

Utgangspunktet for SKB-hagler er at det er svært gode og slitesterke våpen, har aldri hørt om problemer med disse våpnene. Har kjennskap til tre slike hagler som blir brukt av kjenninger av meg og disse personene er svært fornøyd med våpnene. Våpnene jeg omtaler er skutt mange tusen skudd iregnet en god del baneskyting. En av haglene er en eldre sideligger som er like god som ny.

Reservedeler kan jeg ikke uttale meg om.

Det er såvidt jeg kjenner til satt i gang nyproduksjon av SKB-hagler, men nå ved en tyrkisk fabrikk og om disse haglene er like gode som de japanskproduserte haglene tviler jeg på.

Link to comment
Share on other sites

Dette er et kvalitetsvåpen som sikkert overlever både deg og

dine barn.

Det er vel heller ikke noe magisk i en bokslås som ikke kan

lages av en børsemaker hvis noe mot formodning skulle svikte.

Så ikke bekymre deg om reservedeler,men bruk det som argument

når du forhandler om pris ,selvsagt!

mvh

Ptarmigan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...