Jump to content

Hvor kjøpe ting til Glock?


Glock17

Recommended Posts

Har prøvd å bestille fra flere plasser i usa (Glock store o.l) Men får beskjed om at de ikke sender til norge på dette tidspunkt.

 

Noen som har utendlanske butikker som har mye glock utstyr og deler, oppgraderings deler?

 

Har fått tak i noe via Våpen søylen og sss, men dei har ikkje på lager de eg trenger.

 

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det eg har lyst på er Slide lock, Magazine release, Slide stop lever i extended utgave i sølv. Det finner eg ikkje i norge.

Trenger også 3.5 lb connector, Magazine baseplate i aluminium.

 

Har fått info om polere dette opp selv til blank alu, så det er jo ein mulighet

 

Så trenger Butikker i utlandet som er store på Glock som sender til norge.

 

Har sendt ein mail til Glockparts.com så får vi se..

Link to comment
Share on other sites

En annen løsning er å gå til anskaffelse av en postadresse i USA. Selv har jeg nettopp registrert meg på http://www.jetcarrier.com" target="_blank hvor jeg har fått tildelt en gratis postadresse i New Jersey. Selskapet tar kun betalt for frakten til Norge (+ evt. toll og mva) uten en masse ekstra gebyrer. Jeg har riktig nok ikke fått bestilt noe til min amerikanske adresse ennå, men flere på jobben min har bestilt elektronikk og bildeler fra USA med sin jetcarrier-adresse og sier tjenesten fungerer veldig godt.

 

De har følgende retningslinjer for våpen/våpendeler:

"Sjekk toll.no samt våpenforskriften. Vi frakter ikke komplette våpen, løp eller andre produkter som krever importtillatelse fra lokalt politikammer. Dette gjelder også produkter som er lov å importere men forbudt å montere (f.eks. assult geværstokker). Prosjektiler og tomhylser uten knallperle til "reloading" kan sendes med sjøfrakt men godkjent importtilatelse skal oversendes oss via vår helpdesk i forkant og godkjennes av JetCarrier før du evt. bestiller dette (gjelder kun prosjektiler/kulespisser). For løse hagl kreves ingen importtilatelse, men det er totalforbud mot import og bruk av blyhagl."

Link to comment
Share on other sites

Glockstore har den siste tiden sluttet med å sende til Norge.

 

13.januar 2015

Unfortunately due to the new US Dept. of Homeland Security/Customs restrictions we are unable to ship gun parts internationally at this time. As a result we have been forced canceled your order. Your payment information was deleted and your credit card was not charged.

 

We are actively looking for distributors around the world who have an import license so we can resume shipping. We will update our website once we are able to resume shipping.

Link to comment
Share on other sites

har snakka med glockstore og dei seier at dei jobba med saken. det er eit dokument problem som dei manglar godkjenning på som tar tid å fikse. men dei var rimelig sikre på det skulle ordne seg i nær framtid

 

på glock parts har eg problem med å registrere meg...får at det er feil med deres side. har sendt mail og venter på svar

Link to comment
Share on other sites

En annen løsning er å gå til anskaffelse av en postadresse i USA. Selv har jeg nettopp registrert meg på http://www.jetcarrier.com" target="_blank" target="_blank hvor jeg har fått tildelt en gratis postadresse i New Jersey. Selskapet tar kun betalt for frakten til Norge (+ evt. toll og mva) uten en masse ekstra gebyrer. Jeg har riktig nok ikke fått bestilt noe til min amerikanske adresse ennå, men flere på jobben min har bestilt elektronikk og bildeler fra USA med sin jetcarrier-adresse og sier tjenesten fungerer veldig godt.

 

De har følgende retningslinjer for våpen/våpendeler:

"Sjekk toll.no samt våpenforskriften. Vi frakter ikke komplette våpen, løp eller andre produkter som krever importtillatelse fra lokalt politikammer. Dette gjelder også produkter som er lov å importere men forbudt å montere (f.eks. assult geværstokker). Prosjektiler og tomhylser uten knallperle til "reloading" kan sendes med sjøfrakt men godkjent importtilatelse skal oversendes oss via vår helpdesk i forkant og godkjennes av JetCarrier før du evt. bestiller dette (gjelder kun prosjektiler/kulespisser). For løse hagl kreves ingen importtilatelse, men det er totalforbud mot import og bruk av blyhagl."

 

 

Ja har tenkt på det... smart

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...