Jump to content

S&L Legacy Mini


gordon setter

Recommended Posts

Mer om børsa her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=101992&p=1077083&hilit=legacy#p1077083

 

Den kom i fjor, men den koster... Tjue tusen hos Jakt&friluft.

 

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10001&prodid=29869

 

Skal komme i links i år, også i .222 (min favoritt), men jeg står glatt over med tanke på prisen.

Link to comment
Share on other sites

Banna bein, det er en .222! .223 har ikke så lang hals som lille, vakre .222... :-)

 

Rart med det, men jeg liker .222 best på grunn av utseendet. Det er vel ikke så mange andre grunner til å kjøpe .222 i dag, kanskje, siden .223 er mer fleksibelt for hjemmeladeren.

 

Men det er jo litt ot da! Uansett, jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor denne flotte rifla skal være så skamdyr. 12 900,- i Danmark, tydeligvis. Ca 20 000,- her. Det blir rett og slett for mye, synes jeg. En Classic DL koster jo seks tusen mindre på J&F. Hva er den store forskjellen mellom Legacy og denne, foruten låskassa som gjør at den skal koste så mye mer? For en linksskytter er det jo også positivt at den kommer i links. Sendte epost til S&L i fjor en gang, og de bekreftet at det skulle komme i år. Får se om det skjer. Den blir nok enda en tusenlapp eller to dyrere.

 

Noe av det mest geniale med Legacy'en er jo at .222'en kommer med 1:10 i riflestigning. Da vil den også kunne stabilisere kuler over 60 grs og. Slettes ikke dumt med tanke på toppjakt og rådyrjakt med tyngre kuler i saktere hastigheter.

 

Synd med prisen, for det hadde blitt en verdig arvtaker til Vixen'en...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...