Jump to content

Valg av Sportspistol


finno2

Recommended Posts

Hei, jeg er en gammel pistolskytter og har eid en del pistoler. GSP Glock og slikt. Solgte alt og har hatt en pause på en god del år.

 

Erfaringsmessig vet jeg at jeg bruker mange måneder på og bestemme meg så jeg trenger råd i de nye våpnene.

 

Jeg blir og kjøpe en sportspistol ca 22 og 32. Har allerede kjøpt meg en Steyr LP 10 luft.

 

Caliber 22 er jeg interessert i følgende merker i riktig rekkefølge

 

* Matchgun mg2E Rapid eller vanlig Er denne lytefri? CA 14 000 DK Finner ingen Norske forhandlere til denne

* Walther SSP E noen som kjenner til denne ca 25 000 NOK el 15 000 DK

* Tesro Pro m vekselsett til 32

* Benelli Worldcup

* Pardini tiltaler meg merkelig nok ikke, men vet den er god

* Morini SP 22 RF Virker litt spe i bygging, men sies å være god

 

Vil gjerne høre om meningene og erfaringene til de som vet og eller eier noen av disse. Jeg får vel ikke papirene i orden før om noen måneder. Så hvis jeg kjøper nytt blir det vel en av disse , brukt, ja da blir det vel mindre å velge i

Link to comment
Share on other sites

 

* Matchgun mg2E Rapid eller vanlig Er denne lytefri? CA 14 000 DK Finner ingen Norske forhandlere til denne?

 

Tja, jeg har en Matchgun MG2E Rapid og kunne ikke vært mer fornøyd med den. Lå fra første stund som støpt i handa mi og har oppført seg HELT eksemplarisk!

 

Det er dessverre ikke den gjengse oppfatning av Matchgun ser det ut for. Et raskt søk her avslører flere som uttaler seg på veldig tynt underlag(har hørt at..., de sies å... Osv) men også flere som har opplevet ting med sine egne våpen.

 

Jeg tok mine fra Hunters House i Danmark, da jeg tenkte kjøpe flere våpen derifra samlet og fikk en veldig koselig pris totalt fra de(i tillegg til en helt upåklagelig kundebhandling)

 

Børselars var forhandler tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme luftpistol som du, og trives veldig godt med å skyte FAS og Pardini med krutt. Å finne en driftssikker FAS er jo som å vinne i pengelotteriet (for oss som husker så langt tilbake) men jeg har bare godt å si om Pardini. Jeg har bare skutt Pardini i .32, men har vært veldig fornøyd med de tre jeg har hatt. Jeg vet ikke hvorfor Pardini ikke tiltaler deg, men håper du prøver den grundig før du bestemmer deg.

 

Jeg har kompiser som har eller har hatt Matchgun. Det har ikke bare vært plankekjøring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en Pardini SP, og har hatt denne i et halvt år nå.

 

Her finner jeg svært lite å utsette, annet enn at jeg ikke har fått hivd meg rundt for å kjøpe tremasse til den siste skjeftetilpassingen.

 

Derimot, vær litt kritisk til elektrisk avtrekk, har hatt en i klubben med samme pistol, helt i starten før han ble vant til våpenet, fikk han 2 eller flere vådeskudd(i sikker retning vel og merke), dette viste seg var pga han hadde slått avtrekket på, før han hadde ladd våpenet.. Pistolen gikk av flere ganger når han tok ladegrep med avtrekk slått på. Jeg betviler sterkt at det skal være slikt, men hvem vet :) I tillegg er det svært lite gøy å gå tom for batteri midt i en konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Elektrisk avtrekk har jeg allerede slått fra meg, men det sies å være en i klubben som har en MG2E som funker perfekt

Jeg er gammel skytter så jeg kjenner mine begrensinger og svakheter. Jeg hadde en GSP før, denne passet meg fordi den er hardfør og ikke kresen, den passet meg ikke på grunn av skjefte vinkelen. Jeg liker hardføre våpen uten tanke på hva ammo og hvordan man pusser den. Skulle jeg valgt nå uten og forhøre meg hadde jeg kjøpt Matchgun, det er ting som tyder på at det er den beste pistolen hittil i design for gode skudd.

MEn den samme designen synes for meg og være kresen på behandling, uten erfaring i det hele tatt verken i rykte eller noe annet. Jeg har ikke sett en i det hele tatt.

Mine tanker om Pardini er at alle her oppe i Nord har en, det er den eneste årsaken til at jeg ikke liker tanken på å kjøpe en selv.

Logistisk sett er den jo perfekt, det faktum at det skjelden er en til salgs sier jo at alle er fornøyd med den. Jeg er bare litt rar når det kommer til flokkmentalitet :oops:

Status pr i dag sier fornuften til meg Pardini og lysten Matchgun eller SSP

Det faktum at jeg skal ha caliber 22 og 32 , og jeg vet at Matchgun 32 har problemer så har jeg rundet ned til to merker

Pardini eller Tesro.

Jeg tror jeg ender opp med Pardini

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd Morini sånn i hånden. Fin pistol men litt liten. Kansje med xl skjefte vil den være bedre. Alle skryter av den, og med god grunn. Forskjellige Artikler kaller den for beste presisjons pistolen i markedet. Så jeg tror vennen din har rett. Jeg kommer ikke til å bli hemmet presisjonsmessig av noen av de nevnte merkene. Men som sagt jeg skal ha 22 og 32 og når jeg først skal handle alt er det greit med samme merke.

Prisforskjellen på Tesro med veksel sett og 2 pardinier er minimal. Så det ser ut som fornuften seirer.

DEtte er kjempevanskelig, og derfor resonerer jeg gjerne i noen måneder før jeg bestemmer meg :)

 

He he har ikke fått skutt den inn, og heller ikke fått meg skutt inn ennå :)

Link to comment
Share on other sites

Ja så den, fikk holde i en på onsdag i forrige uka med en sånn. Jeg likte den.

 

Til de som har Matchgun, er det noen triks dere bruker for og holde den lytefri med tanke på ammo og puss, jeg synes Matchgun RF versjonen ser mere estetisk ut, men vi har ikke rf bane i Tromsø så standardprogram er det jeg blir å skyte. Klarer Rapid fire i Morini og Matchgun vanlig billig ammo , eller må man kjøpe dyrere ammo. I så tilfelle går jeg for vanlig modell når det gjelder uansett Pardini, morini eller Matchgun.

Link to comment
Share on other sites

2 i klubben skyter Matchgun, begge bruker CCI Standard.

 

Har selv Både Morini CM22RF og Pardini SP i familien, begge fungere fint med CCI Standard.

Men Morini'n hadde trøbbel med en av kartongene med CCI Standard jeg kjøpte. Det viste seg at kula var bittelitt større enn en annen LOT.

 

Morini er kjent for litt trange kammere, så sånne avvik kan merkes. Men de slites jo til etter hvert. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja så den, fikk holde i en på onsdag i forrige uka med en sånn. Jeg likte den.

 

Til de som har Matchgun, er det noen triks dere bruker for og holde den lytefri med tanke på ammo og puss, jeg synes Matchgun RF versjonen ser mere estetisk ut, men vi har ikke rf bane i Tromsø så standardprogram er det jeg blir å skyte. Klarer Rapid fire i Morini og Matchgun vanlig billig ammo , eller må man kjøpe dyrere ammo. I så tilfelle går jeg for vanlig modell når det gjelder uansett Pardini, morini eller Matchgun.

 

Jeg kjøpte noen esker av det jeg kom over av .22 bare for å få testet. Spiste alt uten noen omtenkeligheter. Har tidligere i andre pistoler også brukt Maxac Soft og de går også helt uten problemer i Mgen.

 

Ikke noen spes "triks" annet enn nogenlunde jevnlig pussings.

Link to comment
Share on other sites

Feinwerkbauen er på lista inni hodet mitt, men jeg får ikke prøvd den her oppe. Skal se om jeg kan få kontakt med noen på ringerike en gang jeg er hos slekta. Jeg har sett noen demonterings vidoer av den, og må si den ser genial ut, og lettvint.

Derfor tar det bestandig noen måneder før jeg får bestemt meg.

Jeg er veldig nyskjerrig på Tesro gen 3 pro med variosystemet. som gammel GSP skytter tiltaler den meg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...