Jump to content

Noen anbefalinger av app som skytedagbok?


BearBeer

Recommended Posts

Hei (har søkt men fant ikke noen tråd om dette)

 

Jeg leter etter en app til Iphone som fungerer som skytedagbok. Minimumskrav er at den skal kunne registrere treff på en vanlig norsk 100 m blink (hvis det gir mening) og skille mellom stående, sittende og liggende skyting. Så er statistikk, analyser m.m. veldig velkomment, men viktigst er at jeg kan sammenligne utviklingen i de tre skytestillingene over tid.

 

Er det noen som har erfaringer å dele? Alle svar er hjertelig velkommen også om det skulle være om apper for android eller windows.

 

På forrhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaringer å dele?

 

Det finnes noen apper der ute.

Jeg har ingen tro på at appen er i live om 10 år.

 

Jeg har valgt papirveien:

Skytedagbok for de sofisstikerte.

http://www.eleyhawkltd.com/content/110t ... iary-stock

 

Selv har jeg en Filofax Compatible i Personal størrelse:

http://www.ebay.com/itm/RED-Personal-Si ... 1e90383052

Da kan jeg velge om jeg vil kjøpe ark i butikken, på ebay eller skjære dem ut selv. Framtidssikkert.

(Ingen showstopper type - "Nei - Den har vi ikke lenger")

 

Min er sort og har bare linjerte ark.

(De som har en Guilliotine på jobben kan jo finne noen kapprester og lage noen stabler som holder resten av livet :-)

Når den er passe full er det bare å arkivere den.

Den er så billig at jeg har 3 til liggende.

Det finnes større også - A5 ser lokkende ut

Notisbøker og annet fungerer sikkert fint.

Jeg har 0.7mm trykkblyant og en Kinesisk kulepenn i reserve.

(Hero Kinesisk kulepenn som er laget for å skive Kinesisk er ikke spesielt behagelig å skrive med, men fordi den er tilpasset å skrive kinesiske tegn er streken smal og godt egnet til skisser.)

 

Poenget er:

Apper er veldig veldig bra - Men bare på papir.

En Tacticool app er sikkert sexy,

Men en mørk dag kneler lortet og du har glemt å ta back-up.

 

Jeg er flink til å dra erfaring av venner og bekjente sine bitre erfaringer i livet. Jeg er ikke spesielt høy, men fordi jeg står på skuldrene til Giganter ser jeg lengre enn de fleste.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Takk for erfaringer fra livets harde skole Jim114 :smile: jeg tenkte i første omgang å gjøre en treningsinnsats fram til jakta så da tar jeg muligens sjansen på en app. Ser at enkelte apper regner ut snitt, holder følge med utviklingen din og kan analysere feil. Det er sånt jeg innbiller meg at er kjekt, men det løses kanskje enkelt på papir også? Ellers er det en app som legger inn poengene dine hvis du fotograferer skiva, men den så ut som den ikke skilte mellom liggende, sittende og stående.

 

Jeg tenkte skytebok måtte være ideelt for app, men kanskje jeg må gå for papir. Er ikke en veldig seriøs skytter, trener mest for å jakte forsvarlig.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg undersøkt litt videre og det er to apper som virker lovende, men begge er dyre +- 100 kr.

 

Den en heter Targetscanner, den støtter følgende skiver:http://www.targetshootingapp.com/wiki/Supported_disciplines jeg skyter mye på 100 m på Løvenskjoldbanen og jeg er litt usikker på om skivene der passer. De tyske skivene blir kanskje det nærmeste?

 

Den andre appen er fra Issf og heter ISSF trainer, den har ISSF skiver.

 

Det jeg kan om skyting begrenser seg stort sett til å vite hvilken ende av våpenet som er farlig. Hvis noen har nyttige tips om apper blir jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Bruker ingen app. Men trenger jeg å logge å ikke har papir med så bruker jeg e-post på tlf. Legger f.eks inn dette som signatur.

 

Hvor:

Hva:

Våpen:

Avstand:

Kule:

Krutt:

 

(Har endel flere felter, opprett de du selv trenger)

Opprett ny e-post, fyll inn relevant info. Ta bilder osv. Emne er gjerne dato og skytetrening, evt hvor i tillegg. Og lagrer som kladd hvis dekningen er dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Noe som jeg savner og har vært på leting etter veldig lenge er skytteboka jeg fikk utlevert i førstegangstjenesten (2001). Minnes at det var en lysegrønn bok.

 

Hvis det er noen som vet hva jeg prater om eller har en så for all del si i fra. Men jeg er mer for penn og papir enn en app selv om jeg er en skikkelig teknologihore.

Link to comment
Share on other sites

Jeg noterer ned på papir og tar bilde av samlingene på banen. Etter at jeg kommer hjem noterer jeg det ned i google drive sitt regneark. Da har jeg tilgang til det overalt. Enkelte ganger, f.eks ved utvikling av ladninger, bruker jeg også ontarget ( http://www.ontargetshooting.com/" target="_blank ) Anbefales.

 

For meg er det litt motsatt, bruker jeg papirdagbok er den garantert ikke lenger i live om 5 år. Ved å bruke regneark, kan jeg lett holde styr på hvor mange skudd pipene har gått f.eks

Link to comment
Share on other sites

Virker som folk her på kammeret elsker papirarbeid. Jeg har et tips til NOJS, legg ned kammeret.no og start kjedebrev. Det er det folket vil ha. Får prøve meg som norsk pilotkunde på skytedagbokapp.

 

Er det noen som vet hvilken av disse skivene http://www.targetshootingapp.com/wiki/Supported_disciplines som ligner mest på 100 m på Løvenskjoldbanen?

 

.223Hugo: du argumenterer som dama når jeg ikke vil kjøpe nye møbler. 100 kr er dyrt for en app :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...