Jump to content

Tips til transport-/oppbevaringskasse ønskes


jmosbakk

Recommended Posts

Noen der ute som vet om alternativer til Pelicase?

Jeg skulle hatt en kasse med litt størrelse for å montere på planlokket på jaktbilen så jeg har en plass å slenge slepetau, kasteblokk, sjakler og litt diverse.

Skulle gjerne hatt en Pelicase, men det er så svinaktig dyrt at da smeller jeg heller sammen en kasse av vannfast kryssfiner hvis det ikke finnes noen greie alternativer.

Den trenger ikke å være vanntett, men må tåle litt mer enn de billigste plastkassene fra Biltema o.l.

Har også vurdert alu.kasse, men finner ingen svarte annet enn på ebay, samt at jeg synes det blir for drøy pris på de også.

Jula og Biltema har vel noen i alu til en overkommelig penge, men da tror jeg en hjemmesnekret sak er bedre.

 

Finnes det noe til en 1000-lapp eller deromkring?

 

Edit: Kanskje lurt å gi dere en ide om størrelse.. 80-120cm lengde, 35-45cm bredde, 30-50cm høyde.

Link to comment
Share on other sites

Det var ganske billig, chiefen, men de blir for breie. Det var som pokker.

Planlokket mitt er to-delt slik at den innerste delen på 49cm er fast og det er der kassa skal stå.

Jeg skal lage en ramme som den skal stå i samt at jeg skal montere hengsler i planlokket og opp i kassa.

Tanken er at jeg skal slippe å løsne kassa for å komme til innholdet og derfor er jeg såpass låst til målene mine.

 

Kassene fra Jula og Biltema funker sikkert helt greit uten at jeg gjør noe også. Det blir jo tross alt ikke all verden til påkjenning.

Men har fått litt mer sansen for plast enn alu. Kanskje fordi jeg har håndtert begge deler i 20 blå. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...