Jump to content

Deler Slavia 630


Jowi

Recommended Posts

Holder på å fikse opp en Slavia 630, men sliter med og finne deler. Har trålt diverse forum og så langt bare funnet ei sjappe i England som selger deler. Problemet er at de ikke har de delene jeg trenger. Noen som kan hjelpe? Sånn i farten så husker jeg at jeg må ha nytt baksikte, skruene til forsikte og avtrekksfjær.

Tar også gjerne imot tips til hvordan alt skal smøres opp, og hvor man får tak i riktige smøremidler.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips. Artig med luftvåpen, og det var med dette våpenet hele interessen startet for meg. Fikk den til jul i 1989 som tolvåring, og nå vil jeg få den i stand så min sønn kan arve den. I disse tider med bruk og kast mentalitet, er det flott med noe som er bygd for å vare noen generasjoner.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hei

Ser jo at dette er en eldre tråd og regner med at du har funnet det du var ute etter?

Selv kjøpte jeg nylig ett frontsikte med skruer til Slavia 631fra www.gunspares.co.uk . De fører det aller meste av reservedeler til Slavia og mange andre produsenter. Rask og grei levering på lagerførte varer i hvertfall.

Var heldig å fikk kjøpe billig en 631. Den skyter meget bra og er fast i fisken, ikke noe slark og det mekaniske virker vel ivaretatt. Minuset er at løpet og cylinderen har vært angrepet av rust. Selger har fjernet rusten,men ikke lakkert. Hva bør jeg bruke her? Vil hammerlakk være en god idé,eller finnes det gode alternativer til en rimelig pris? Har og en Slavia 620. Den er uten dovetail. Har det noe med alder å gjøre,eller kom den i flere prisklasser?

Edited by Jegerlærling
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Jegerlærling skrev:

Har og en Slavia 620. Den er uten dovetail. Har det noe med alder å gjøre,eller kom den i flere prisklasser?

Så vith jeg vet har ikke Slavia 618 / 620 / 624  dovetail for kikkert montasje

 

EDIT:  ser ut som det finnes sene produksjoner av 620 / 624 med Dovetail

Masse info/bilder her:   http://vzduchovka.cz/prehled/seznam.html

 

Har selv en 624 fra 60 tallet som jeg fikk av min far da jeg var 8-10 år, denne er uten dovetail

 

OBS: Dovetail på slavia er 13-14mm så vanlige ringer passer ikke

På min 630 prøvde jeg først med Sports Match 13mm men disse ble skjev, prøvde så med BKL sine 14mm og disse passet perfekt

 

Sports Match

https://www.sportsmatch-uk.com/13mm-dovetail-range-for-13mm-dovetails-e-g-most-modern-bsa-air-rifles-and-early-weihrauch-hw35-includes-easyfit-arrestor-pin

 

BKL

https://www.bkltech.com/1-inch-Scope-Mounts-For-14mm-Dovetails-s/59.htm

 

 

 

Edited by pondus63
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ved nærmere ettersyn,ser jeg at hukommelsen har spilt meg ett puss her. Det er Slavia 630 og 620  jeg har. Og nå trenger jeg en avtrekkerfjær til 630en. Har lett overalt på nettet. Fant den ett sted,men de sender kun til EU land som Sverige og Danmark. EØS hjelper ikke i dette tilfellet desverre. 

Edited by Jegerlærling
Link to comment
Share on other sites

På 10.1.2015 den 1.13, Poacher skrev:

Slavia 630 & 631 er jo krem våpen :D

Selv har jeg en Slavia 620 stående. Mitt første våpen som ble byttet i ei fluestang.

Som skrevet husket jeg feil . Er 620 og 630 jeg har,men de er minst like gode å skyte med som en 2018 mod BSA Comet. Dette var solide bygde rifler,ment til å vare.  Flott hjemmeside du har. Er nyfiken på andre skytegrener som jaktfelt og metallsiluett. Benkeskyting ser og morsomt ut. Men skytesport passer ikke lommeboken min så godt. Har kun luftgevær. 177 , samt .22lr salong. Ønsker å utvide med enten .223 eller .308.  Hvilke kaliber brukes til Bench da? Men nå er jeg på viddene OT her. Beklager 

Edited by Jegerlærling
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Jegerlærling skrev:

Ved nærmere ettersyn,ser jeg at hukommelsen har spilt meg ett puss her. Det er Slavia 630 og 620  jeg har. Og nå trenger jeg en avtrekkerfjær til 630en. Har lett overalt på nettet. Fant den ett sted,men de sender kun til EU land som Sverige og Danmark. EØS hjelper ikke i dette tilfellet desverre. 

Det er en kar på finn.no som har litt deler til Slavia og Lucznik ... prøvd han?

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85093863

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 21.7.2019 den 13.38, pondus63 skrev:

Det er en kar på finn.no som har litt deler til Slavia og Lucznik ... prøvd han?

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85093863

 

 

 

Hei igjen Pondus. Mente jeg hadde spurt fyren tidligere. Men etter ditt tips tok jeg kontakt igjen. Og det viste seg at han hadde aktuell del tilgjengelig. Tusen takk for tipset. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...