Jump to content

Noen som kjenner til Mossberg pumpehagle?


zenta100

Recommended Posts

Har en godt brukt Mossberg 500 som jeg bruker til stort sett alt.

+

Passer meg godt og knuste 24leirduer i sommer.

Skyvesikring på kolben som en dobbelløper, altså den sikreste pumpen med skudd i kammer.

Aldrig hatt klikk annet enn på to leirduepatroner, patronenes feil.

Lett å demontere for puss.

Masse reservedeler, choker og stærs å få kjøpe for å pimpmyride for de som vil og trenger det.

http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... llFacets=1" target="_blank

-

Ikke lov med mere enn to patroner.

Bare mulighet til en trangboring om gangen.

For lang til normale gevær futeral.

 

Kommer ikke på flere ting nå.

Har enkelløp, s/s og også kombi men Mossbergen bli mest brukt.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt ei 500 hagle i noen år som bamsebrems. Har vært med på masse turer og blitt misshandlet i den grad det går. Alltid fungert. Har opplevd at rifle og revolver fryser så man ikke får opperet mekanismen. Men dette skjedde aldri med 500. Har da ikke testet den så mye med hagleløp. Kan i hvertfall anbefale den på det sterkeste. Makan til arbeidsjern.

Link to comment
Share on other sites

Var i dag å så på de forskjellige pumpe haglene til mossberg.. Var jo mye kortere løp på 500 å full åpning.. Mens 88 var med lengre løp å kan skifte choker.. Er da 500 et smart valg viss en er ute etter et våpen en kan bruke på rådyr/småvilt???

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fått testet min 500 med jakt hagelammo enda. Men med leirduehagel sprer den sånn ca 50-60cm på 20-25m hold.

Skall teste så for jeg får mulighet med blyhagel i ulike størrelser (jakter bla i Sverige) og med Black cloud.

 

Bruker ellers min Mossberg 935 halvauto til småviltjakt og rådyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min brukt. Det er en standard 500 i trestokk med 28" (71 cm) løp. Jeg ville ikke kjøpt noe kortere løp da jeg synes det blir for følsomt å skyte i flukt med.

 

Mossberg 88 er vel ok den. De store forskjellene fra 500 er vel plast og sikring på avtrekkerbøyla. Den er dog lettere mener jeg. 88 er betydelig billigere fra wingevåpen enn fra pedersens (antar at du var der). Synes prisen på 500 PRS hos pedersens er styggelig for høy.

Link to comment
Share on other sites

500 er kortere å den har tommel sikring=).. Finnes det ikke noen 500 med langt løp??

 

Mvh Espen

 

Googlet nettopp og ser at 500 med langt løp ikke er i forhandlernes sortimang.

Får håpe de tar den inn igjen hvis dere etterlyser det.

Muligheten er jo der å kjøpe kort versjon og kjøpe lengere løp på Brownells, men det skulle jo være unødvendig og blir jo unødvendig dyrt, send forespørsel til forhandlerne om at dere ønsker 500 med 71cm langt løp å se om de kan hoste opp noen eksemplaner.

Min får dere ikke kjøpe :mrgreen: men hold øye med bruktmarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...