Jump to content

En liten kveldshistorie


FastFWD

Recommended Posts

Tenkte å fortelle en liten historie om en nabo (uønsket sådan...) som fant ut at hagen min og tilhørende bygninger i den

var et utmerket sted å overvintre..

 

Det er på sin plass å nevne at jeg bor i Sverige, i örebro nærmere bestemt.

For et par uker siden la jeg merke til at det var gravd et voldsomt hull på den ene siden av mitt gjestehus på tomten,

jeg fant ikke ut hva det var mtp spor eller liknende, fordi det hadde regnet voldsomt så evt spor var vasket bort.

 

I tillegg var det masse spor i gresset rundt gjestehuset, dvs fra "Magasinet" som det heter i Sverige (Garasje, lager, verksted

osv under samme tak) og ned til eplehagen min.

Hmm, mistanken heller mot Grevling.

 

Spanet fra ytterdøren på huset og ned mot eplehagen flere kvelder- siden det er litt kunstig lys fra entreen som belyser eplehagen og gir relativt god

sikt på en ellers mørk kveld...

Uten hell..

 

Helt til i kveld.. :)

 

Kl 20:05 kikket jeg ut av ytterdøren, og jess....der rørte det seg i en grå skrott under det ene epletreet.

Jeg lukket døren forsiktig, og hentet frem den trofaste Valmet 412 o/u, og ladet med Waidmannsheil 3,5mm.

 

Listet meg forsiktig ut av ytterdøren, og der var luringen fortsatt fullt opptatt av å meske seg med fallepler.

I lyset fra entreen på huset hadde jeg god sikt til grevlingen, og trygg bakgrunn.

Bladabamm.. der lå luringen :)

Jeg kunne i tillegg benyttet lommelykt - men hadde ikke behov, siden lyset fra entreen var såpass godt.

Tror jeg trygt kan tette igjen hullet den har gravd under gjestehuset....

Med mindre den har familie.. Hmmmmm

 

PS... røyken er min... bare så det er sagt... og den falt med eplet i munnen... :)

 

normal_grevling01.jpg

Link to comment
Share on other sites

He he

Grevlingen ble desverre ikke tilberedt etter alle svenske kunster (masse bernaise... ) - Har faktisk

fått tips om hvordan den KAN tilberedes.. men det byr meg imot... Regner med at den er pjåte full av

trikiner og annet morro..

Så den fikk en fin liten grav med tilhørende hevn fra grevlingens side (fra andre siden..)

Jeg kjørte meg pinadø fast med bilen, da jeg skulle dumpe den og trengte hjelp fra en venn i jaktlaget

for å komme meg løs... måtte vente ca 1 1/2 time i skauen... morro...

Veide den forresten før den ble gravd ned... og den veide 13,5 kg... :shock:

 

BTW

Noen som har noen erfaring med grevling mtp om de opptrer alene, eller om jeg kan risikere at hunngrevlingen

jeg skjøt har en mannevond make som trenger blymassasje ?..

 

FastFWD

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...