Jump to content

Pvd coating


Purdey

Recommended Posts

..og de kan du/kunne du ta kontakt med gjennom en norsk avdeling som fokuserte mer på varmebehandling. Avdelingen i Sverige heter/ het Ionbond men inngikk sammarbeid med Bodycote. På toppen av det hele benyttet Ionbond et selskap som heter/het Primamateria eller noe slik til polering og preparering før PVD.

 

Jeg har ikke brukt de på snart 8 år og slet litt med å finne igjen alle aktørene på nett. De leverte bra produkt til grei pris. Jeg har i ettertid lekt med tanken om å PVD coate div våpendeler. TiN coatet sluttstykke kunne vært småsexy for materialfetishister.

 

Tar gjerne i mot litt info om du får gjennomført prosjektet. At det er ei klokkereim i førsterunde får så være.

Link to comment
Share on other sites

Fant et sted som heter IONBOND. de gjør slikt. vedkommende som har med ikkeindustriell business å gjøre var på ferie ut året så kost og slikt vet jeg ikke før da.

 

PS ringte rundt til flere i norge som henviste hverandre, men tror ikke dette kan gjøres her til lands.

Link to comment
Share on other sites

På en teknisk messe snakket jeg med et norsk firma som sliper om verktøy og sliper spesialverktøy. Disse tilbyr pvd coating med flere ulike belegg. Ovnen var liten, men er dermed billiger å fyre. Om jobben blir gjort i norge er jeg litt usikker på. Jeg tror dette var et firma i Ege gruppen.

 

Bodycoat er nevnt, men våre venner i sør tilbyr også denne tjenesten ifm verktøysliping. Unimerco heter disse. De har norske representanter.

 

Usikker på om disse tilbyr belegging på stål siden de primært belegger hardmetall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...