Jump to content

Pensjonisttrallevalg..


JoeHugin

Recommended Posts

Vi drar på mye drit på banen, og mange har kjøpt vogn for å lette forflytning på banene.

 

Slik som jeg ser det er det 3 valg, fra billig til dyr:

 

DAA RangeCart Pro

Pro's:

Billig, liten og lett. Legges enkelt sammen.

Integrerte oppbevaringsplasser.

Lite "arbeidsbord".

Integrerte flaskeholdere.

 

Con's:

Liten og lett. Tipper fort i ulendt terreng?

 

ECKLA Beach Rolly

Pro's:

Billig, ca samme pris som DAA sin

Store hjul, relativt lett. Legges enkelt sammen.

 

Con's:

?

 

ECKLA med stol på ene siden.

Pro's:

Store hjul, OK vekt, integrert stol, legges enkelt sammen.

 

Con's:

Dyr!

?

 

Det jeg ser som fordel med Eckla (begge) over DAA er større hjul, som igjen betyr lettere å transportere i ulendt terreng. Men er dette et reelt "problem", eller en "fabrikkert problemstilling" ?

 

Kjør debatt.

 

 

Jeg la inn klikkbare lenker til to av modellene, slik at vi ukyndige skjønner hva dere skriver om. Jegermeistern.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

super tråd:)

fikk akkurat DAA Range pack medium i bursdagsgave og ser meg om etter ei snasen tralle.

 

her er tanker jeg har gjort meg:

 

-DAA rangecart: ser på mulighet for å sette på større hjul

 

-ser på finn etter en brukt/billig barnevogn(av typen tralle) som trekket fjernes på og "rekonfigureres"

 

-denne : http://www.campingtilbehor4u.no/no/arti ... ecamp.html

Link to comment
Share on other sites

IKEA-vogna og Enklere liv-vogna er for små, og med den fastmonterte "baggen" lite hensiktsmessig - iallefall i mine øyne.

 

 

Bjortork - Hva jeg syns er de vognene der for ustabile. Jeg har en lignende en jeg prøvde, to ting:

Den er for kort (jeg er 187 høy) så den dras nesten i loddrett stilling

 

Den har harde tynne plasthjul som gjør at den synker nedi sand/grus og blir vanskeligere å trekke.

 

Den tipper også fort når man går med den, pga de to nevnte grunnene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm, range cart eller ikke.. Hittil har jeg brukt en (som oftest) fullstappet liten sekk på stevner. Det fungerer greit, men det blir litt leting etter ting og tang nedi der. Det hadde nok vært mer behagelig å bare kunne trille alt stæsjet på noen hjul (istedet for å bære.. puh), samt alltid ha bagen/ trallen liggende klar hjemme med verktøy og alt annet dilldall for hver gang jeg skal på banen.

 

Begynte å tenke litt på improviserte tralleløsninger, og i denne videoen fikk jeg assosiasjoner med en barnevogn: :)

Ja, det er laget fra grunnen av som "range cart", selv om det ser ut som en barnevogn. I tillegg ville jeg kanskje hatt et enkelt etui rundt hvert langvåpen som pakkes opp på hver stage. En del barnevogner kan sikkert med mindre modifikasjoner være passende til formålet. En enkel løsning kan være å bare legge oppi bagen med alt skyteutstyret. Når man er ferdig tar man bare bagen ut av og vognen, som deretter slås sammen for kompakt transport i bil. Dukker muligens opp et par barnevogner på stevner fremover nå.. ;) Her er en tråd med andre improviserte vogner: Homemade 3 gun carts - Brian Enos's Forums

 

Om jeg skal velge tralle, og isåfall hvilken tralle, blir et kompromiss mellom lett og mobil vs. stor og tung. I den ene enden av skalaen sjekker man værmeldingen og reiser på match med det mest nødvendige i en liten sekk (jakke, våpen, ammo og beskyttelsesutstyr). I andre delen av skalaen kommer man med en svær bagasjetralle med mye "kjekt å ha" ting som mye varme klær, regnklær, verktøy, solkrem, kjølebag m/ mat, kaffe, stol, parasoll osv. Men et sted går jo også grensen for hvor mye det er praktisk å dra med seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...