Jump to content

Neptune......T?


8mmJeger

Recommended Posts

Hei.

 

Joda, jakten på en drilling er i gang.

Fikk en mail fra Tyskland i dag, om en Krieghoff Neptune T dural som søker nytt hjem.

Jo, kan nok hende det er plass her....Bare jeg finner ut noe mer om modellen. Neptune har jeg fått go informasjon av en her på kammeret, men modellen T, hva er det T`n står for?

 

Ikke lett å velge.....Gleder meg til Tyskalnds turen nå til uka.

:)

Link to comment
Share on other sites

De eneste mulighetene jeg kan tenke meg er enten Trumpf, fordi Neptun har tidligere vært luksusvarianten (sidelås) av selve Trumpfdrillingen, eller T står for "Thermostabil".

Link to comment
Share on other sites

Neptune har jeg fått go informasjon av en her på kammeret, men modellen T, hva er det T`n står for?

 

Liten korrektur, forkortelsen "T" betyr i hvert fall ikke "Thermostabil". Da skulle det isteden hete "TS".

 

Noe av det beste jeg har sett av Krieghof drillinger er uten tvil denne fra før krigen i topp tilstand:

 

http://www.egun.de/market/item.php?id=4971562" target="_blank

 

Har du sett på denne sidelås - drilling fra Heym? Minst like godt som Neptun og faktisk ikke brukt!

 

http://www.egun.de/market/item.php?id=4775114" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

heisann. Nydelige våpen! Jeg har en Neptun, så jeg er med i 'vi-som-er-frelst' klubben. :D

Men, jeg ville vært forsiktig med dural. De går en del rimeligere i Tyskland, og det er fordi det har vært en del feil med dem. Hørte akkurat om en kar med en dyr drilling med duralkasse som opplevde at kassa smuldra opp... og da er det ikke så mye å gjøre med det. Fordelen med Dural er vekta, og når de er gode så er jo det genialt. Men, om du får en børse med en legering som er uheldig så sliter du. Dette blir jo opp til deg. Jeg har ikke noe annet å gå på enn ting jeg har hørt, og det kan som kjent bety så mangt. Jeg for min del vil ha stål i denne prisklassen.

Link to comment
Share on other sites

Oi oi oi....

Mange flott våpen du :)

Blir helt svett.... :)

 

Takk så mye for god informasjon om hva T`n står for.

Skaubjønn, takker så mye for tips ang DURAL. Nei, stål blir det på meg å.

(Er vel en grunn til at dem er en del rimeligere....?....)

 

Den jeg fikk mail om hva ca 1/2 pris fra en laga i stål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...