Jump to content

noen som vet noe om Weatherby vanguard?


Eriksjon

Recommended Posts

Jeg kjøpte forløperen (samme navn, men ikke s2) for en uke sia. Litt arbeid med grovt sandpapir frigjorde pipa, og den virker på meg som et godt bruksvåpen. Jeg har relativt begrensa erfaring med rifler, men med jaktmatch på 100 meter samla den hull i hull, og den har ikke gjort noe uventa.

 

Boltgangen er ikke særlig teit, og jeg ønska meg egentlig et løst magasin, men det siste ordner seg ihvertfall for rett under tuselappen.

 

Disse børsene produseres av Howa, så du kan vel forvente mye av det samme som av en howa 1500.

 

Ellers får du vel den utgaven jeg kjøpte for rett under 4000.

Link to comment
Share on other sites

Har også forløperen til s2, kjøpt på XXL i høst til elgjakta. Kaliber 30-06 med trestokk. Fikk en pakke med en Nikon Monarch 1,5-6x40. Det første jeg gjorde var å pusse ned de to punktene som ligger i løpskanalen og presser på løpet. Justerte også avtrekket litt, var veldig mye kryp i det orginalt. Timney-avtrekk skal muligens bestilles.

Forskjellen på "S1" og S2 er, hva jeg kan se, sikringen. S2 har tre-punkts, mot to-punkts på "S1".

 

Uten at jeg har målt eller testet presisjonen, så er jeg utrolig godt fornøyd med den. Skøyt inn, med tofot, på 150 meter, og samlinga var på ca 5-6 cm uten noe mål om best mulig samling.

 

Sats på god optikk, så har du en flott storviltrigg :-)

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med å anbefale WV, men som nevnt over legg penger i god optikk. Skal du skyte en del på banen eller jakte i "fuktig vestlandsklima", så kan det være en ide`å skifte ut og bedde stokken, eks Bell & Carlson. Da ender du opp med stabil og presis rifle. Ellers mye å hente ved å bruke søkefunksjonen :wink: Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 years later...
On 11/21/2014 at 12:57 PM, erikraude said:

Jeg kjøpte forløperen (samme navn, men ikke s2) for en uke sia. Litt arbeid med grovt sandpapir frigjorde pipa, og den virker på meg som et godt bruksvåpen. Jeg har relativt begrensa erfaring med rifler, men med jaktmatch på 100 meter samla den hull i hull, og den har ikke gjort noe uventa.

 

Boltgangen er ikke særlig teit, og jeg ønska meg egentlig et løst magasin, men det siste ordner seg ihvertfall for rett under tuselappen.

 

Disse børsene produseres av Howa, så du kan vel forvente mye av det samme som av en howa 1500.

 

Ellers får du vel den utgaven jeg kjøpte for rett under 4000.

hvor fikk du tak i magasin ?  Hvor mange skudd var det plass til ?

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, spindrift said:

Den magasinløsningen jeg har sett (og har liggende på roterommet) er en jalla plastløsning, som sprekker ved skruehullene hvis du drar til stokkskruene litt. Jeg vil anbefale den utmerkede orginalløsningen, med hengslet magasinbunn i underbeslag av metall.

Har akuratt samme erfaring med plastmagasin til Howa 1500 (som er samme rifla, bortsett fra noen små detaljer). Skruehullet på bakre skjefteskrue sprakk ved førstegangsmontering. Har knapt vært borti svakere plast. Ellers vil jeg bare si at du trenger ikke å anke på å kjøpe weatherby vanguard rifle. Her får du svært mye rifle for pengene, og jeg mener den er bedre bygd en f.eks rem 700. Bedre uttrekker, god ventilering av gass til siden og trepunktssikring. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...