Jump to content

MR223 Lower AR upper


ranger-green

Recommended Posts

Lurte på om noen kunne gitt meg et definitivt svar på om MR223 lower og AR upper går funksjonelt sammen.

Ser det er endel som her inne som skriver at det går.

Har selv sett at en AR (DPMS tror jeg) upper gikk på en MR223 lower men har aldri hørt noen bekrefte at det funksjonerer feilfritt ved praktisk bruk.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette.

 

Det jeg igrunn lurer på er om en mer "konkurranse vennlig" AR upper, eks JP-15 vil fungere sammen med en MR223 Lower?

 

Takk for svar..

Link to comment
Share on other sites

Det skal gå helt fint, men du sitter fortsatt igjen med HK-avtrekk. :)

 

Såvidt jeg vet er det heller andre veien det kan bli et problem, dvs. hvis du ønsker en HK gass-stempel upper på en vanlig AR-lower/ avtrekksgruppe. Om det skal fungere må hammeren i AR-avtrekket være lang nok for å låse opp tennstift-sikringen på HK-sluttstykket, men noen (de fleste?) konkurranse-avtrekk er kortere enn HK-spec og klarer ikke dette. Geiselle har f.eks. dedikerte HK-avtrekk: http://geissele.com/hk-mr-762-trigger.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Importøren sier at avstanden på takedown-pinnene nå skal være den samme som vanlig AR, men jeg fikk ikke svar på når og hvor lenge den var annerledes enn standard. Her ser dere hva som skjer hvis man prøver å mikse en av de tidlige MR223 med en AR-upper: http://www.hkpro.com/forum/hk416-hk417-hq/148511-pics-hk-mr223-vs-jp-rifles-ctr-02-ar-15-a.html Det ser ut som de tidlige MR223 har litt kortere upper og at bakre takedown-pin er plassert litt lengre fremme. Hadde vært interessant å vite hvor lenge MR223 ble produsert slik, og hvor skillet går. Har forstått det slik at planen var å selge den med ustandard avstand i USA også, men at de ombestemte seg slik at MR556 hele tiden har hatt standard pinneavstand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...