Jump to content

Picatinny rail blanks


Midt-I

Recommended Posts

Takk! Den billigste fra eBay har nok gods og kan nok brukes til å prøve seg frem. Den danske ser ut som mer kvalitet, og blir nok litt råflott for et slikt prøveprosjekt. :P

 

Det er nesten-krav at skinnen skal ha grå finish. Jeg må jo uansett til å kutte den litt her og der. Lurte f.eks. på å fjerne fargen kjemisk, men da er den eneste måten å etse bort materiale, noe som dermed ødelegger toleransene:

. Et annet alternativ jeg kom over er å "brenne" fargen på anodiseringen, slik at den blir grå:
. Nedsiden da er at aluen kanskje kan bli sprø. Dette skal være til feste for optikk, så om jeg skal bry meg med farge tror jeg det blir siste alternativet.
Link to comment
Share on other sites

Det er nesten-krav at skinnen skal ha grå finish.

 

 

Ceracote, bygger nesten ingenting (laget for våpendeler og fly), bygger mye mindre enn Duracote, og gjør materialet bortimot rustfritt.

 

Sjekk durano.no, der står det om egenskapene til malingstypene. Nå tror jeg ikke du får problemer med Dura heller, toleransene er ikke så fine. En soldat skal tross alt kunne bytte sikte under feltmessige forhold...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...