Jump to content

Frankford Arsenal "stainless tumbler"


SirfStar

Recommended Posts

24. Desember kommer tettere og tettere på oss, og det er tid for å sende brev til Nissefar.

I år tenkte jeg å sette opp denne på 1. plass, men stakkars Nissen, må han helt over Atlanterhavet for å finne en slik til meg?

Finnes det en norsk eller europeisk forhandler jeg ikke har klart å finne med Google?

 

 

http://www.btibrands.com/product/platin ... umbler-7l/

Link to comment
Share on other sites

Hvis den 24 kommer helt opp i r... på deg uten at du får tak i en slik gave til fruen så kan jeg tipse om følgende løsning: du kjøper en av disse tre liters plastboksene på Europris eller Jula eller Biltema eller...... Så må du ha nøtteskall (står i Boken) og tilslutt solid gaffateip. Alt pakkes pent inn med følgende bruksanvisning: Tøm vedlagte nøtteskall i boksen sammen med 75 - 100 tomhylser. Fest lokket og sikre det med gaffateip. Plasser det hele i tørketrommelen uten å sette på varme. Still trommelen inn på 45 minutter. Ta boksen ut og kontroller at hylsene har den renhet som er ønsket. Hvis ikke så gjenta prosedyren. Lykke til :smile:

Om jeg fant noen norsk forhandler? Nei, men du kan jo høre med Trond Alvestad :!:

Link to comment
Share on other sites

I år tenkte jeg å sette opp denne på 1. plass, men stakkars Nissen, må han helt over Atlanterhavet for å finne en slik til meg?

 

Ja. Men nissen er vant med å reise langveis og har mange hjelpere :-)

 

Jeg sjekket for noen uker siden og det finnes kun 115 Volt versjon.

Den mest gunstige forhandleren var:

 

https://www.midsouthshooterssupply.com/ ... y_Tumbler_" target="_blank

https://www.midsouthshooterssupply.com/ ... se_Magnet_" target="_blank

 

Du kan jo høre med dem om hva de skal ha.

De har annet laderelatert også og det pleier å gå greit, men det er mye annet de ikke sender.

 

Den går på 115 Volt så du trenger en passende omformer.

Jeg vet ikke riktig hvor mange watt den drar, men jeg gjetter

på at denne passer:

300 Watt med Indisk kvalitet som passer norske forhold utenfor bynære strøk.

http://www.ebay.com/itm/300-Watt-Voltag ... 1e8fbd0040" target="_blank

Det fine er at den funker begge veier.

 

Flyfrakt er ikke helt billig og jeg regner med at norsk leverandør er hakket billigere.

Hvis du leter litt på kammeret.no finner du en link til en Norsk leverandør.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både 1stk frankford arsenal sin stainless tumbler, og 2stk STM stainless tumblere.

 

Frankford saken bråker episk mye mer, og er litt kuk å jobbe med, men du kan lett laste 5-6KG hylser i den, STM sine tar jeg 1.3-1.4KG i om gangen.

 

Fordelingen og egenskapene gjør at jeg 80% av tiden bruker STM og 20% frankford sin på større batcher med like hylser. Resultatmessig er de identiske.

 

Du trenger ikke magnet, bare å helle pinnene tilbake, de faller jo ut når du kjører i separatoren.

 

Skal du kjøre 5-6KG hylser i slengen trenger du STOR separator, eller må helle i små mengder i vanlig størrelse separator, heller du for mye i en liten separatoren bøyer separatoren seg og pinnene vil ikke ut siden hylsene ikke har noe plass å bevege seg i. Med riktig størrelse separator, eller riktig mengde i separatoren, si max 1.3-1,5KG i slengen på liten modell bruker du ca 10 sekunder med sakte snurring før alle pinnene har falt ut i bunn i fatet, og du heller de tilbake. Siden STM har større "munn diameter" er det enklere jobb å helle tilbake der, frankford saken må du konsentrere deg mere for å ikke søle.

 

Helle-lokket på frankford saken er bare tull, du skrur bare av lokket, heller ut vann, fyller på, gjenntar noen ganger til vannet er rent, så dumper du i separatoren.

 

At stainless tumbling er riktige måten å vaske hylser på er det liten tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes bare 110V versjoner av frankford sin, de er vel mest for å opplyse om fakta så folk ikke sitter der og tenker fillern.

 

STM leverer 220-240V versjoner

 

Handlet min fra amazon med gratis frakt i usa, sendte til norge med jetcarrier, hadde på <1 uke.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Forøvrig misliker jeg som da de bare kopierte konseptet av noen andre og selger det som sin egen oppfinnelse

Konseptet (kulemølle) her er jo flere hundre år gammelt så jeg tror det vil være drøyt å påstå at noen eier det.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...